למרות האיסור בן גביר צעד לשער שכם ונבלם על ידי המשטרה

ראש הממשלה אסר על יו"ר עוצמה יהודית להגיע לשער שכם עקב "פרובוקציה פוליטית". לאחר שהמשטרה חסמה את האזור ביקש בן גביר מההמונים לא להגיע כדי לא להתעמת עם השוטרים והקים לשכה זמנית בכיכר צה"ל

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 20/04/22 17:51 יט בניסן התשפב

בן גביר צעד לשער שכם ונבלם על ידי המשטרה
בן גביר בירושלים, היום, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאור ההחלטה של ראש הממשלה נפתלי בנט למנוע את הגעתו לשער שכם, כינס היום (ד') יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, מסיבת עיתונאים בכיכר ספרא בירושלים ואמר כי "נפתלי בנט מקבל הוראות ממועצת השורא. אני לא מכיר הוראה כזאת ולא קיבלתי שום דבר כזה". לאחר שנבלם בידי השוטרים, הודיע בן גביר כי בכוונתו להקים לשכה זמנית בכיכר צה"ל, ושם הוא מתכנן להישאר עד ערב החג. 

"יממה לאחר שסגר את הר הבית ליהודים בהנחיית מועצת השורא, רה"מ בנט חילק את ירושלים באופן סופי ואוסר להניף את דגל ישראל", אמר בן גביר לאחר ההחלטה, ויחד איתו צעדו בשעות אחר הצהריים עוד מאות בני אדם, אולם המשטרה חסמה את המשך הגעתם לכיוון שער שכם בבירה. עם ההגנה למחסומים, הבהיר בן גביר כי אין בכוונתו להתעמת עם השוטרים ועל כן ביקש מהקהל לא לנסות להגיע לשער שכם. 

צילום: אלישיב רקובסקי

עוד אמר בן גביר, "אני לא מכיר הוראה לא להגיע לשער שכם. לא יכול להיות שרוצים למנוע מחבר כנסת מכהן, ההתקפלות והתבוסה היא שגורמת לטילים. לשייח' ראאד סלאח נתנו להסתובב בהר הבית ולציבור לא נותנים להגיע לשער שכם". יחד עם זאת, חבר הכנסת סייג כי אם תהיה פשרה עם המשטרה, הוא יפעל על פיה, אבל, "אם לא תהיה פשרה אני מתכוון להגיע לשער שכם. שלשום אסור היה להיכנס להר הבית, אתמול לכותל, מה יהיה הסוף, שיזרקו אותנו מכל מדינת ישראל? מי שמפקיר את את חיי היהודים זה נפתלי בנט שהפקיר את חיי החיילים".