האזינו בנט: "בשביל פרובוקציה פוליטית של בן גביר או סמוטריץ' לא אסכן שוטרים וחיילים"

ראש ההמשלה התייחס למצב הנפיץ בירושלים ובראיון הבהיר את האיסור על בן גביר להגיע לשער שכם, חבר הכנסת בתגובה: "לא קיבלתי שום הוראה כזאת" | על ירדן: "מאוכזב מהמדינות השכנות, שום דבר לא נעלם מעיניי"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 20/04/22 17:20 יט בניסן התשפב

בנט: "בשביל פרובוקציה פוליטית של בן גביר או סמוטריץ' לא אסכן שוטרים וחיילים"
בנט, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

המתיחות הביטחונית בהר הבית ובעיר העתיקה בירושלים שממשיכה את גל הטרור בערי ישראל מביאה גם למתחים פוליטיים, וראש הממשלה נפתלי בנט הודיע כי בכוונתו למנוע את הגעתו של יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, לשער שכם בירושלים, זאת על בסיס המלצות השר לביטחון פנים וגורמי הביטחון. 

בראיון שהעניק היום (ד') לרן בנימיני ויגאל גואטה בכאן רשת ב', התייחס ראש הממשלה לתקופה הרגישה ואמר כי המצב מנוהל ברגישות ובאחריות. "חמאס מוביל קמפיין הסתה שקרי נגד מדינת ישראל, אין לזה שחר ופה אני קורא למדינות השכנות לגלות יותר עמידות מול השקרים האלה". 

באשר לחבר הכנסת מטעם הציונות הדתית, איתמר בן גביר, שכניסתו לשער שכם נמנעת, אמר בנט: "בשביל פרובוקציה פוליטית של בן גביר או סמוטריץ' לא אסכן שוטרים או חיילי צה"ל. עמדתי על זה שיהודים יוכלו להמשיך לעלות להר הבית, שמצעד הדגלים יתקיים כסדרו. אבל לא אתן את החיים של כוחות הביטחון בידיים שלו". עוד הוסיף בנט וטען כי מיליוני ישראלים מטיילים ברחבי הארץ במהלך ימי חול המועד, ועל כן, "אני מתעסק בביטחון למען אזרחי ישראל ואני נחוש לאפשר לכולם לחגוג". 

בן גביר.

בן גביר, פרובוקציה פוליטית צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר ההודעה על סגירת הר הבית ליהודים במהלך הימים האחרונים שלן חודש הרמאדן, הסביר בנט כי "אין כאן כניעה לטרור. בכל שנה בימי הרמאדן המוסלמים ישנים בהר הבית, זה מתווה נתניהו, אנחנו סוגרים את ההר כמו בכל שנה למשך עשרה ימים בערך. 

"חופש הביטוי הוא דבר מקודש, ולא צריך ללמד אותי על החיבור שלנו לירושלים, לבירה. לא בכדי עמדתי מול נשיא ארצות הברית כדי למנוע הקמת קונסוליה פלשתינית. לא אאפשר משחקים פוליטיים, להקים לשכה פרלמנטרית בשער שכם שנועדה לצרכים פוליטיים". 

לאחר שהממשלה הירדנית שיבחה את משליכי האבנים בהר הבית ואת "כל עובדי הווקף האסלאמי הירדני שעומדים בצורה נעלה כמו צריח", אמר בנט כי הוא בהחלט מאוכזב מהתגובה של המדינות השכנות ואף הבטיח, "שום דבר לא נעלם מעיניי". 

בן גביר: "לא קיבלתי שום הוראה כזאת"

לאור ההחלטה למנוע את הגעתו לשער שכם, כינס יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, מסיבת עיתונאים בכיכר ספרא בירושלים ואמר כי "נפתלי בנט מקבל הוראות ממועצת השורא. אני לא מכיר הוראה כזאת ולא קיבלתי שום דבר כזה".