תחקיר אמריקאי: איחוד האמירויות עשתה שימוש בתוכנת NSO נגד בוריס ג'ונסון

כתב העת האמריקאי, "ניו יורקר", טוען כי איחוד האמירויות השתמשה בתוכנה כדי לפרוץ למכשיר של פקיד בלשכתו של ראש ממשלת בריטניה | פקיד ממשל בריטי אישר ל"ניו יורקר" שאכן נעשתה פריצה לרשת בדאונינג 10 בלונדון אך לא ציין את שם תוכנת הריגול

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/22 18:22 יז בניסן התשפב

תחקיר אמריקאי: איחוד האמירויות עשתה שימוש בתוכנת NSO נגד בוריס ג'ונסון
NSO, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

האם באיחוד האמירויות עשו שימוש בתוכנת הריגול פגסוס של חברת NSO? כך נטען היום (ב') בתחקיר שפורסם בכתב העת האמריקאי, "ניו יורקר". בתחקיר נטען כי איחוד האמירויות השתמשה בתוכנה כדי לפרוץ למכשיר של פקיד בלשכתו של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון.

לא ברור אם נגנבו פרטים מאותו פקיד, אך בכתבה נטען כי חוקרים ממעבדת מחקר בקנדה מצאו שבין 7 ביולי 2020 ל-21 ביוני 2021 נעזה שימוש בתוכנה "כדי לפרוץ למכשיר שקשור לרשת בדאונינג 10, לשכתו של בוריס ג'ונסון". 

כתב המגזין, רונן פארו, שפרסם את התחקיר, כתב כי החוקרים אמרו שהם חושדים שמי שעומדת מאחורי הפריצה זו לא אחת מאשר איחוד האמירויות וזאת בשל מיקום השרתים שאליהם נשלחו נתונים. בנוסף, פקיד ממשל בריטי אישר ל"ניו יורקר" שאכן נעשתה פריצה לרשת בדאונינג 10 בלונדון אך לא ציין את שם תוכנת הריגול בה נעשה שימוש לצורך הפריצה. 

מאז הפריצה ללשכתו של ראש ממשלת בריטניה, חברת NSO אמנם חסמה את השימוש בתוכנת הריגול שלה נגד מספרים בריטיים ואמריקאיים, אולם בתחקיר של פארו נטען כי למרות זאת נעשה שימוש בתוכנה כדי לעקוב אחר פעילים ופקידי ממשל ברחבי העולם.