פרשת NSO | סגן השר לביטחון הפנים: "אני שם סימן שאלה על כל העניין"

יואב סגלוביץ' התייחס הבוקר לפרשיית הריגול לכאורה במשטרה, ואמר כי "המעבר הכמעט היסטרי בין טענה לעובדה הוא משהו לא סביר" | סגלוביץ' הסביר את ההתנהלות: "מאזינים לעובדי ציבור בכירים כשיש חשד לעבירה מסוג פשע חמור"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/02/22 09:09 טז באדר א'

פרשת NSO | סגן השר לביטחון הפנים: "אני שם סימן שאלה על כל העניין"
סגלוביץ', צילום: Flash90

סגן השר לביטחון הפנים יואב סגלוביץ' התייחס הבוקר (ה') לסערת הריגול במשטרה לכאורה, באמצעות תוכנת הריגול של חברת NSO. בשבוע שעבר פרסמנו כי החברה שיצרה את התוכנה, הגישה תביעת דיבה נגד עיתון "כלכליסט" בו עלתה שורת פרסומים בנושא. לטענת החברה ובניגוד לפרסומים, היא אינה מפעילה את המערכת, אינה חשופה למידע, ולאף גורם אין יכולת למחוק את ה"לוגים".

סגלוביץ' אמר בראיון ב"כאן רשת ב": "יש תחקיר, הוא מעלה טענות. אבל המעבר הכמעט היסטרי בין טענה לעובדה, למסקנה, לפעולה הוא משהו לא סביר. גרמנו בדרך הזו נזק בלתי מידתי לחלוטין למה שקורה. אני שם סימן שאלה על כל העניין".

בעבר שימש סגלוביץ' כניצב במשטרה והיה מפקד אגף החקירות והמודיעין מתחילת 2009 עד אוגוסט 2013. על הדוח לפיו המשטרה האזינה ל-3,140 בני אדם בשנת 2020, אמר סגלוביץ': "זה מספר סביר אל מול הפשיעה שקיימת במדינת ישראל. זה מידתי מאוד. מאזינים לעובדי ציבור בכירים כשיש חשד לעבירה מסוג פשע חמור".

בחודש אוקטובר מינה ראש הממשלה נפתלי בנט את סגלוביץ לפרויקטור הממשלתי למיגור הפשיעה והאלימות בחברה הערבית. "יש ירידה של בין 30%-40% באירועי הירי. לא היה מעולם צוות שרים שבראשו עומד ראש ממשלה שמטפל בעניין הזה. היעד שלי הוא שהעבריינים יבינו שהשתנו כללי המשחק", אמר במהלך הריאיון. 

"לא היה לי ספק שהתמונה שפורסמה, אין לה אחיזה במציאות"

בשבוע שעבר התייחס לפרשה מפכ"ל המשטרה הקודם, רצ"ב בדימוס, רוני אלשיך. "חברי הקרובים כמו רבים מאזרחי ישראל, נדהמו מהפרסומים הרבים ופנו אלי לקבלת תשובות. כאן, חלה נקודת המפנה מבחינתי. למרות שכבר למעלה משלוש שנים אני מחוץ למשטרת ישראל, כמי שהכיר את המערכת מקרוב, לא היה לי ספק שהתמונה שפורסמה, אין לה אחיזה במציאות". 

עוד אמר המפכ"ל לשעבר: "זאת ועוד, נוכח העובדה שסוף סוף היו שמות בגוף הפרסום ידעתי לומר כמי שמכיר את המערכות הטכנולוגיות הרלוונטיות, שמרגע זה, ניתן לאמת או לשלול ולקבל תמונה עובדתית ברורה. אילו הפרסום היה נכון - אכן זהו זעזוע עמוק לדמוקרטיה, לא פחות מכך!".

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בהמשך אמר: "כמי שמכיר מקרוב את הבודקים שעסקו הפעם במלאכה, לא רק שאינני מזלזל בהם, אני משוכנע שהם בדקו בידיים נקיות ככל שידם מגעת. ראיתי אותם בעבר בפעולה נגד עבריינים, סומך עליהם, גם כאשר מוטלת על כתפיהם האחריות להחזרת אמון הציבור במערכת אכיפת החוק". 

"כמי שהוביל במשטרה", הוא המשיך, "ערכים וכלים של שקיפות ריסון הכוח ומידתיות כגון: מבדקים ממוחשבים כתנאי לקידום, בדיקות פוליגרף לבכירים ועוד, אני מברך אישית על קריאת המשטרה לכל בודק חיצוני שיקבע והכל כדי לתקן את הנזק ולהחזיר את אמון הציבור במשטרה ובשלטון החוק מהר ככל האפשר". 

"הנזק העצום שנגרם למערכת אכיפת החוק, מחייב תשובות ברורות ומקיפות יותר מכל הגופים והאנשים הנוגעים בדבר. בכוונתי להציג את עמדתי באופן מעמיק ומקיף. אולם, העת לכך תגיע כשאשתכנע כי אין בכך כדי לגרום חלילה נזק להליך משפטי, או הליך בדיקה".