לאחר הפרסומים נגדה: חברת NSO הגישה תביעה נגד כלכליסט

חברת NSO הגישה תביעת לשון הרע כנגד העיתון כלכליסט לאחר הפרסומים של תומר גנון בעיתון. "דומה שלא מדובר בתחקיר עיתונאי אלא בפרסום חד צדדי שקיבל פומבי בנסיבות המעלות חשש ממשי שמטרתו לשרת מטרות זרות", אומרים בחברה

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 27/02/22 10:28 כו באדר א'

לאחר הפרסומים נגדה: חברת NSO הגישה תביעה נגד כלכליסט
NSO, צילום: shutterstock

העלילה מתפתחת: לאחר שכלכליסט לא הגיב ולא פרסם כתבת תיקון כפי דרישתה של NSO, הגישה הבוקר (א') החברה תביעת לשון הרע לבית המשפט בראשון לציון. כפי שהובהר במכתב ההתראה של החברהף היא טוענת כי דומה שלא מדובר בתחקיר עיתונאי אלא בפרסום חד צדדי שקיבל פומבי בנסיבות המעלות חשש ממשי שמטרתו לשרת מטרות זרות לחלוטין למהותה של עיתונאות מקצועית, אחראית וחסרת פניות.
 
החברה טוענת כי הפרשה שזכתה לכינוי "פרשת NSO" או "תחקיר NSO והמשטרה" מעלה תמיהה בנוגע לאופן ביצוע ומהות סדרת התחקירים של 'כלכליסט', בראש ובראשונה, בשל העובדה שלא הוצגה שום ראיה שביכולתה לבסס את הטענות החמורות.

חברת NSO אינה מפעילה את המערכות שבידי לקוחותיה ואינה חשופה למידע, מערכות הלקוח נמצאות אך ורק באתר הלקוח ומעולם לא הופעלו ב"ארכיטקטורת ענן" בשליטת NSO, בניגוד לדברי הכזב שבחר העיתון לפרסם, המערכות שומרות ב"לוגים" תיעוד מלא של כל הפעולות שבוצעו על ידי הלקוח ואין ללקוח אפשרות לשנות או למחוק את התיעוד.

גם ממצאי ועדת מררי סותרים את הכתבות

ממצאי צוות הבדיקה בראשות המשנה ליועמ״שית לממשלה, שפורסמו בדו"ח ביניים, סותרים באופן מוחלט את הטענות: צוות הבדיקה אישר שבסיס הנתונים הפנימי של המערכת שנמכרה למשטרה נמצא בשרתים המותקנים במשטרה; וכי אמנם המשתמש יכול למחוק רשומות בממשק המשתמש של המערכת במסגרת פעולות תחזוקה, אך לחברה קיימת היכולת לשלוף גם נתונים שנמחקו (בממשק המשתמש) משכבה של המערכת שנגישה לחברה ולה בלבד" ובה נמצאים הלוגים עצמם אשר מתעדים כל פעולה שבוצעה על ידי הלקוח.

הבדיקה היסודית שנעשתה שומטת את הקרקע מתחת לניסיון הנוסף  להטיל דופי בחברה ובעובדיה ומהווה הוכחה נוספת כי לא כל תחקיר עיתונאי בעל כותרות סנסציוניות אודות NSO, אכן מבוסס על ראיות. החברה מבהירה כי התביעה הוגשה אך ורק למטרת חקר האמת והצגתו הפומבית, ועל כן הודיעה כי כל פיצוי אשר יפסק יועברו לטובת עמותות לרווחת ניצולי שואה ונפגעי ונפגעות תקיפה מינית.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן