פוטין שלח לבנט מכתב עם בקשה מיוחדת

נשיא רוסיה לא מתעסק רק באוקראינה: במכתב שנשלח לראש הממשלה דורש פוטין את העברת חצר אלכסנדר שבעיר העתיקה בירושלים לידי רוסיה. מה יעשה בנט?

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/22 09:02 יז בניסן התשפב

פוטין שלח לבנט מכתב עם בקשה מיוחדת
העיר העתיקה , צילום: shutterstock

לפני כשלוש שנים כבשה את הכותרות בישראל הצעירה נעמה ישככר, שנכלאה ברוסיה על רקע החזקת חשיש. במסגרת המשא ומתן, על פי דיווחים שונים, הבטיח ראש הממשלה לשעבר נתניהו לרוסיה כי יעביר לידיה את חצר אלכסנדר שבעיר העתיקה בירושלים. כעת פוטין מבקש לפרוע את ההבטחה.

במכתב ששיגר לראש הממשלה בנט ופורסם על ידי איתמר אייכנר, דורש נשיא רוסיה את העברת המקום לידיים רוסיות. לפי הדיווח, ראש ממשלת רוסיה לשעבר סרגיי סטפאשין, מקורב לקרמלין שעומד בראש העמותה המופקדת על הנכסים הרוסיים במזרח התיכון, אמר בהצהרה בישראל כי "עבדנו על זה חמש שנים, מצאנו את כל המסמכים ההיסטוריים, אבל המצב עם אוקראינה קרה, וישראל מתנהגת כפי שמקובל בישראל – החליטו לא להחליט, ומשחקים איתנו פינג-פונג".

החצר, שנמצאת כאמור בעיר העתיקה, נמצאת בידיה של הארגון OPS "הכנסייה הלבנה", שהקים את החצר ושולט בה מאז 1890. דרישתה של רוסיה מגיעה על רקע רישומים במסמכים המעידים כי הבעלות היא של "הממלכה הרוסית המפוארת". כעת ההכרעה עוברת לידיו של ראש הממשלה.