בתמורה לשחרור נעמה יששכר? דיווח: ישראל העבירה לרוסיה מתחם בירושלים

לאחר הצהרת ראש הממשלה כי הוא אופטימי לגבי שחרורה של נעמה יששכר, והדיווחים על המחיר שישראל תשלם בתמורה, מגיע דיווח כי ישראל כבר העבירה באופן רשמי את מתחם 'חצר אלכסנדר' בירושלים לידי הרוסים

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/01/20 09:11 כה בטבת התשפ

בתמורה לשחרור נעמה יששכר? דיווח: ישראל העבירה לרוסיה מתחם בירושלים
הפגנה למען שחרור נעמה יששכר, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מה המחיר שתשלם ישראל בתמורה לשחרור נעמה יששכר? בימים האחרונים דווח שוב ושוב כי עם הגעתו של הנשיא פוטין לישראל מחר (ה'), ידונו הוא וראש הממשלה נתניהו בשחרורה של הצעירה הישראלית, שנשפטה לעונש מאסר ממושך ברוסיה באשמה של החזקת סמים. נתניהו עצמו הצהיר כי הוא "אופטימי", לגבי שחרורה של יששכר, ודיווחים שונים מדברים על כך שהעסקה למעשה נסגרה.

נותרה השאלה מה יקבלו הרוסים בתמורה. הבוקר (ד') דווח ב'מעריב' כי ישראל העבירה באופן רשמי, כבר לפני מספר שבועות, את מתחם 'חצר אלכסנדר', הסמוך לכנסיית הקבר בירושלים, לידי השלטונות הרוסיים.

פגישת נתניהו ופוטין במוסקבה

נתניהו ופוטיןצילום: קובי גדעון/לע"מ

מדובר במתחם עליו מתנהל סכסוך ארוך שנים בין שני גופים השייכים לכנסייה הפרובוסלבית הרוסית, כאשר מי שמנהל בפועל את המתחם הוא גוף אחד, ואילו הגוף השני, המקורב לקרמלין ולנשיא רוסיה פוטין, תובע את זכויות הניהול לעצמו.

בעבר כבר הועברה פנייה רשמית מרוסיה לישראל בבקשה להעביר את השטח לאחריות הגוף המקורב לקרמלין, אך בישראל נמנעו מלהיכנס לסכסוך בין הגופים. נראה כי כעת, כדי לקדם את שחרורה של יששכר וללכת לקראת רוסיה ופוטין, הועבר המתחם באופן רשמי לידי הגוף המועדף על נשיא רוסיה.