מי יופרש מימינה? שיקלי דורש לזמן את בנט ושקד לעדות בדיון בוועדת הכנסת

לאחר שבקשתו לדחיית הדיון בעניין הפרשתו מסיעת ימינה נדחתה, פנה חבר הכנסת שיקלי באמצעות עורך דינו ליו"ר ועדת הכנסת, בדרישה לזמן לדיון בוועדה את נפתלי בנט ואיילת שקד, "בהתאם למורכבות הדיון העובדתי והצורך להציג אותו בשלמותו לחברי הוועדה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/04/22 23:03 טז בניסן התשפב

מי יופרש מימינה? שיקלי דורש לזמן את בנט ושקד לעדות בדיון בוועדת הכנסת
בנט ושקד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפני כשבוע וחצי החליטו ראש הממשלה נפתלי בנט וחברי סיעת ימינה, כי חבר הכנסת עמיחי שיקלי יוכרז כפורש, הדיון בעניין נקבע לאחר הפסח. מספר ימים לאחר מכן שיקלי הגיש ערעור ליו"ר ועדת הכנסת ניר אורבך בשל הפגיעה לכאורה בזכות הטיעון שלו וביקש לדחות את הדיון - אך הבקשה נדחתה. הערב (א') פרק נוסף בדרמה: שיקלי דורש באמצעות עורך דינו גיא בוסי, לזמן את בנט והשרה איילת שקד לעדות בדיון בוועדה.

בפניה, אותה פרסם העיתונאי ינון מגל, ונשלחה לאורבך וליו"ר הוועדה בפועל חבר הכנסת איתן גיזבורג, נכתב: "בקשת חה"כ בנט כנגד שולחנו נשענת על רשימת נספחים בת מאות סעיפים (754 הצבעות ועוד 45 התבטאויות לכאורה). היא מתפרשת על אירועים פוליטיים הנמשכים על פני כמעט שנה. בפועל, בניכוי ימי חג, מועד וסופי שבוע, החלטתך מותירה לחה"כ שיקלי ולצצות המשפטי שלו 4 ימי בדיקה והכנה בלבד.  לאור אופיו המעין-שיפוטי של הדיון והיקף האירועים הרלבנטיים, אי - סבירות המועדים היא קיצונית.

"בתשובתך לא הבהרת מה הטעם לכינוס מיוחד בפגרה"

בהמשך התייחס עורך הדין לתשובה הקודמת של גינזבורג, בה נכתב כי הדיון לא יידחה: "בתשובתך, לא הצבעת על כל טעם לבהילות, ולא הצבעת על כל נזק שייגרם ממתן שהות בת ימים נוספים בלבד, שהם חיוניים לעיבוד המידע ולהכנת הדיון. בתשובתך גם לא הבהרת מה הטעם לכינוס מיוחד בפגרה, אשר ברור שיפגע בנוכחות חברי הכנסת. התעקשות בעל סמכות על יישום סמכות בדרך שיש בה פגיעה באדם, בלי שיש טעם נגדי ומצדיק לאותה פגיעה, היא סממן מובהק לחשש לשרירות ולשיקולים זרים". 

עוד נכתב כי העובדות הרלבנטיות לדיון בעניינו של שיקלי רחבות בהרבה ממה שתואר בבקשה. "למעשה", כך נטען, "הבקשה נמנעת מלספר את חלקו החשוב של הסיפור העובדתי. היקף העובדות הרלבנטיות והיקף המחלוקת העובדתית מחייבים קיומו של דיון מעמיק ורציני". 

לסיום נכתב: "בהתאם למורכבות הדיון העובדתי והצורך להציג אותו בשלמותו לחברי הוועדה (כמצוות המחוקק), אני מבקש בזאת לזמן לדיון, באמצעות יו"ר הוועדה, את העדים החיוניים הבאים: א. חה"כ נפתלי בנט , מגיש הבקשה; חה"כ איילת שקד.