הבקשה נדחתה: דיון הדחת שיקלי יתקיים כמתוכנן לאחר חג הפסח

בהתאם להחלטת סיעת ימינה, הודיע מ"מ יו"ר ועדת הכנסת איתן גינזבורג כי דיון ההדחה לחבר הכנסת עמיחי שיקלי יתקיים במועדו - 25 באפריל: "לא מצאנו לנכון לשנות את המועד שנקבע לישיבת הוועדה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/04/22 21:13 יג בניסן התשפב

הבקשה נדחתה: דיון הדחת שיקלי יתקיים כמתוכנן לאחר חג הפסח
שיקלי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עו"ד גיא בוסי, עורך דינו של חבר הכנסת עמיחי שיקלי, פנה אתמול לחבר הכנסת ניר אורבך וליועצת המשפטית של הכנסת, בדרישה לדחות את דיון הפרשתו של שיקלי מסיעת ימינה בשל הפגיעה לכאורה בזכות הטיעון שלו. הערב (ה') הגיעה התשובה השלילית והדיון יתקיים במועדו לאחר הפסח, ב-25 באפריל. 

ממלא מקום יו״ר ועדת הכנסת, חבר הכנסת איתן גינזבורג הכריע כך בהתאם להחלטה בסיעת ימינה. במכתב אותו העביר גינזבורג לעורךך דינו של שיקלי, נכתב כי הדיון בבקשה להכריז על שיקלי כפורש בתאריך המקורי "לא רק שלא נקבעה 'במהירות ובבהילות' \, אלא שהיא עולה בקנה אחד עם המקובל בדיוני ועדות הכנסת, לרבות דיונים שעסקו בשינויים בהרכב הסיעתי של הכנסת - בקשות התפלגות ופרישה". לאחר מכן נכתב כי "לאור האמור לא מצאנו לנכון לשנות את המועד שנקבע לישיבת הוועדה". 

"בנט איננו מלך או סולטן"

במכתבו אתמול, לאורבך, כתב עורך דינו של שיקלי: "נהיר לכל בר בי רב ואין ספק שהייעוץ המשפטי של הוועדה יתמוך בכך, כי 12 ימים בלבד ממועד קבלת האסמכתאות האוגדים בתוכם שני סופי שבוע ואת ימי חג החירות, הם בלתי סבירים בעליל, פוגעים פגיעה אנושה, חסרת סבירות ובלתי מידתית בזכות הטיעון של חה"כ שיקלי".

שיקלי טען באמצעות עורך דינו כי מועד הדיון נקבע כהחלטה שרירותית ומכוונת בשל השפעתו של מגיש הבקשה, ראש הממשלה נפתלי בנט, והלחץ האסור שהפעיל האחרון על ועדת הכנסת. שיקלי טוען כי בנט "איננו מלך או סולטן, וחרף רצונו לפגוע ולהרע, אין בכך כדי לבטל זכויות יסוד, ובכלל זה את כללי הצדק הטבעי האוגדים בתוכם גם את זכות הטיעון".


(שיקלי בראיון לכיפה, ארכיון)