עמית סגל: רע"מ מזעזעת את הקואליציה בהודעה דרמטית

אחרי שמוקדם יותר הבוקר קרא המופתי של התנועה האסלאמית ורע"מ למפלגה לפרוש מהקואליציה של בנט, מתפרסם כי ברע"מ שוקלים הקפאה זמנית של החברות בקואליציה עד להודעה חדשה | לעדכון המלא

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/04/22 17:20 טז בניסן התשפב

עמית סגל: רע"מ מזעזעת את הקואליציה בהודעה דרמטית
מפלגת רע"מ , צילום: פלאש 90

המתיחות הביטחונית בירושלים מאיימת גם לפרק את הקואליציה הרעועה ממילא. כאשר על פי הדיווח של העיתונאי עמית סגל,  ברע"מ שוקלים להקפיא את החברות בקואליציה עד להודעה חדשה, כאשר לא ברורה ההשפעה של ההחלטה על הרכב הקואליציוני כרגע. 

סבלנו מספיק מממשלת בנט הפושעת, צריך לקבל החלטה היום שתחייב את מנסור עבאס

גם העיתונאי  מוחמד מג'אדלה פרסם היום כי  המשבר ברע"מ הולך מחריף , זאת אחרי שהמופתי של התנועה האיסלאמית השייח' מוחמד סלאמה חסן התראיין ערוץ הערבי רדיו נאס: שם אמר "סבלנו מספיק מממשלת בנט הפושעת, צריך לקבל החלטה היום שתחייב את מנסור עבאס ורע"מ לפרק את הממשלה. מסגד אל-אקצא הוא קו אדום ואין ליהודים שום בעלות עליו".

אם לא תופסק פעילות כוחות הביטחון במסגד אלאקצא  אני רואה את עצמי מחוץ לקואליציה

מוקדם יותר ‏המופתי של התנועה האסלאמית ורע"מ, השייח' מוחמד סלאמה חסן, קרא למפלגתו לפרוש באופן מיידי מהקואליציה, "שתוקפת את המקומות הקדושים שלנו בפלשתין".  קריאה זו מצטרפת גם לאולטימטום של חבר הכנסת מאזן גנאים מרע"מ, שלאחר המהומות ביום שישי האחרון בערב ליל הסדר, הכריז, "הריני להודיעך כי במידה ולא תופסק פעילות כוחות הביטחון במסגד אלאקצא המבורך לאלתר אני רואה את עצמי מחוץ לקואליציה". 

כזכור, מאות פלשתינים נעצרו בבוקרו של יום שישי האחרון, ערב ליל הסדר, לאחר התפרעויות אלימות מול כוחות הביטחון בשטח הר הבית, שהביאו לפציעתם של מספר שוטרים. גם הבוקר (א'), בחול המועד, עדכנה המשטרה כי מאות מתפללים מוסלמים, חלקם רעולי פנים, אספו ויידו אבנים בשטח ההר, זאת בניסיון להפר את הסדר ולחסום את צירי הביקור באמצעות סלעים, ברזלים ומחסומים מאולתרים. 

המשטרה דיווחה כי עצרה 6 חשודים לאחר שיידו אבנים מגגות בתים ברובע המוסלמי לעבר שוטרים ועוברי אורח וננלקחו לחקירה במשטרה. מאז הבוקר ועד כה, נעצרו ע״י המשטרה 18 חשודים בגין ידויי אבנים וזיקוקין, הפרות סדר, התפרעויות אלימות ותקיפות שוטרים ואזרחים באזור הר הבית והעיר העתיקה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן