לא הכול פוליטיקה: וולדיגר, סילמן והרב שרלו משתפים פעולה

קואליציית ארגוני תחום בריאות הנפש בציבור הדתי התכנסו היום לראשונה, לצורך הכרות עם עולם בריאות הנפש והמחלות השונות: "לא ייתכן שילדה לומדת במוסד חינוכי כואחרי האשפוז דלתות האולפנה סגורות בפניה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/04/22 18:18 יב בניסן התשפב

לא הכול פוליטיקה: וולדיגר, סילמן והרב שרלו משתפים פעולה
צילום: ללא

כלל הארגונים השותפים בקואליציה של תחום בריאות הנפש בציבור הדתי התכנסו היום (ד') לראשונה. 
את קואליציית הארגונים הקימה ורד מזומן-אביעד, אשת חינוך וחברה בארגון רבני בית הלל, לצורך הכרות עם עולם בריאות הנפש והמחלות השונות  - דיכאון, מניה דיפרסיה אובדנות, סכיזופרניה, הפרעת אישיות ocd ועוד. מטרת המפגש היום היתה להכיר באופן מעמיק את המשמעויות של התמודדות עם מחלות אלו כצעד ראשון שיאפשר קבלה הכלה ופתיחת השורות למתמודדים ובני משפחותיהם בציבור הדתי.

הציבור הדתי לאומי נמצא כיום בשלבים מאוד ראשוניים של התמודדות עם עולם בריאות הנפש וכתוצאה מכך ישנו קושי גדול למשפחות רבות בהתמודדות, בקבלת תמיכה ואף בשיח פתוח על הנושא. לדברי הארגונים, הקואליציה תירתם לעשייה ולהדהוד המסרים תוך כדי תיקון עולם בתחום הנפש. במסגרת זו הצליחו ליזום ולארגן השותפים, סדר ליל פסח בבית החולים בגהה מתוך מטרה להעצים פעילויות אלו בהמשך בבתי חולים נוספים".

במפגש השתתפו חברות הכנסת מיכל וולדיגר ועידית סילמן ראשי השדולה לבריאות הנפש בכנסת, הרב יובל שרלו, הרב יוני רוזנצווייג חברי מועצת העיר פתח תקווה ואנשי מקצוע. לאחר המפגש והדיון נכנסו המשתתפים וחברות הכנסת עידית סילמן ומיכל וולדיגר למחלקות במרכז הרפואי גהה לאחל חג שמח ולחלק למתמודדים ולמאושפזים שי לחג.    

צילום: ללא

סילמן: "לא בכדי התעקשתי ונלחמתי על פיצול ועדת הבריאות מוועדת העבודה והרווחה"

סילמן סיפרה במפגש: "לפני כחודש פנתה אלי ורד מזומן-אביעד כאשר ביקשה להקים קואליציית ארגונים דתיים שיביאו לידי ביטוי את העולם ואורח החיים הדתי-מסורתי של המתמודדים ובני משפחותיהם. נרתמתי למשימה ויחד עם הרבה אנשים טובים וארגונים התחלנו לרקום קואליציה רחבה שתביא את הצרכים וההתמודדויות לקדמת הבמה ותיתן להם מקום". 

"לא בכדי התעקשתי ונלחמתי על פיצול ועדת הבריאות מוועדת העבודה והרווחה. תחום הבריאות הוא עולם ומלואו ועולם בריאות הנפש הוא נושא דגל בוועדה ומוצב במרכז שולחן הדיונים. המתמודדים ובני המשפחה, מערכות האשפוז והטיפול שנדחקו לפאתים המוחשכים של מערכת הבריאות, מקבלים במה, כשכל הזרקורים מופנים כלפיהם".

וולדיגר אמרה כי "מתמודדי הנפש חווים בדידות רבה עקב מחלתם, החברים מתרחקים, והם למעשה נותרים ללא מסגרת חברתית ולפעמים ללא כל שייכות וחיבור, קל וחומר כאשר הם מאושפזים בבתי החולים הפסיכיאטרים. עלינו למצוא נקודות חיבור ושייכות ואפשר ונכון לעשות זאת, בין היתר, באמצעות המסורת. ליצור שוברי שגרה, להכניס לתוך בתי החולים את הקהילה, קבלות שבת מוסיקליות, סעודות חג וכיוצא באלה, שיכולים לשמש מכנה משותף ומנוף למתמודדים רבים".

הרב שרלו: "הפסיכיאטריה היא החצר האחורית"

ורד מזומן-אביעד סיפרה כי הקימה את קואליציית הארגונים לקידום תחום בריאות הנפש כדי לעשות מקום לילדי הציבור הדתי. "לא ייתכן שמישהי תהיה באשפוז ומדרשה לא תסכים לקבל אותה. לא ייתכן שילדה לומדת במוסד חינוכי ואחרי אשפוז דלתות האולפנה סגורות בפניה".

הרב יובל שרלו ציין במפגש כי: "גיליתי בהיותי חבר בסל התרופות כי הפסיכיאטריה היא החצר האחורית. יש הרבה מה לעשות בכדי לייצר שינוי אמיתי בתפיסה המערכתית. אנו נדרשים למענים מערכתיים ברמת האשפוז והקהילה והרצון הוא לגייס את כולנו בכדי להעלות ולהאיר על נושא בריאות הנפש".