גולדרייך יתרום את מענק פרס ישראל: "אמשיך לעשות ככל שביכולתי לסיום הכיבוש"

זוכה פרס ישראל בתחום חקר המתמטיקה ומדעי המחשב הודיע כי יתרום את מענק 75,000 השקלים לחמישה ארגוני זכויות אדם: "אמשיך לעשות ככל שביכולתי למען המאבק לסיום הכיבוש | שוברים שתיקה, עומדים ביחד, קו לעובד, בצלם ועדאלה: "התרגשנו מהודעתו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/04/22 15:44 יב בניסן התשפב

גולדרייך יתרום את מענק פרס ישראל: "אמשיך לעשות ככל שביכולתי לסיום הכיבוש"
פרופסור עודד גולדרייך, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פרופסור עודד גולדרייך קיבל ביום שני בערב את פרס ישראל בתחום חקר המתמטיקה ומדעי המחשב, למרות התנגדותם של שני שרי חינוך, יואב גלנט ויפעת שאשא ביטון, בשל קריאתו לחרם על מוסדות אקדמאים ביהודה ושומרון וכן בשל פנייה שלו לפרלמנט הגרמני לבטל את קביעתו שתנועת החרם על ישראל - תנועה אנטישמית.

היום (ד') הודיע גולדרייך שיתרום את מענק הפרס בגובה 75 אלף שקלים בו זכה לחמישה ארגוני זכויות אדם: שוברים שתיקה, עומדים ביחד, קו לעובד, בצלם ועדאלה. "אמשיך לעשות ככל שביכולתי למען המאבק לסיום הכיבוש, לשוויון ממשי לכל תושבי המדינה, ולצדק חברתי. לכן, בכוונתי לחלק את סכום הפרס בין חמישה ארגונים הפועלים בנחישות למען מטרות אלו", אמר גולדרייך.

קבלת הפרס

קבלת הפרס | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"התרגשנו מהודעתו של חתן פרס ישראל"

חמשת הארגונים, בהודעה משותפת, הודו לזוכה הפרס: "התרגשנו מהודעתו של חתן פרס ישראל פרופ' עודד גולדרייך על כוונתו לתרום לנו את מענק הפרס ואנחנו מודים לו על הנדיבות ועל השותפות. זאת הזדמנות גם להביע את הערכתנו על כך שלאורך הקריירה המדעית המפוארת שלו פרופ' גולדרייך רתם את שמו, מעמדו והישגיו למאבקים למען שוויון, צדק, דמוקרטיה וזכויות אדם".

עוד נכתב בהודעתם, כי "הניסיון לשלול ממנו את הפרס נבע מנחישותו לקדם ערכים אלו ומנחישותם של פוליטיקאים מסוימים לבוז להם ולהרתיע את המקדמים אותם. אנחנו גאים להתחייב ששר החינוך לשעבר ושרת החינוך בהווה לא ישבעו נחת מהפעולות שנקדם לטובת ישראלים ופלסטינים בעזרת תרומתו הנדיבה של פרופ' גולדרייך".

חבר הכנסת אופיר כץ מהליכוד אמר בתגובה להודעתו של גולדרייך, כי אדם שפל כמוהו כלל לא צריך לקבל את הפרס: "בושה! בית המשפט פשוט פוגע במדינת ישראל. אדם שפל כזה לא צריך לקבל שום פרס. אני קורא לממשלה, תעבירו בדחיפות את הצעת החוק שלי שתסמיך את הממשלה לשלול פרס ממי שתומך בקריאה לחרם על מדינת ישראל".

גולדריך, שהודיע כי לא יגיע לטקס קבלת הפרס ביום העצמאות, קיבל את הפרס שלשום בטקס מצומצם שנערך במשרד החינוך, ובו נכחו בני משפחתו של גולדרייך וחבר הכנסת מוסי רז. הפרס הוענק מטעם המדינה על ידי מנהל תחום פרס ישראל, דוד פלבר.