מלחמה באירופה

ביידן במתקפה חזיתית נגד פוטין: "מבצע רצח עם"

נשיא ארצות הברית לא חוסך מילים מרוסיה ופוטין ועולה מדרגה במתקפות. בנאום לאומה האמריקאית קרא לנשיא רוסיה דיקטטור ואמר כי הוא מבצע רצח עם. זלנסקי הגיב: "מילים אמיתיות של מנהיג אמיתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/04/22 07:28 יב בניסן התשפב

ביידן במתקפה חזיתית נגד פוטין: "מבצע רצח עם"
ביידן, צילום: shutterstock

חסר תקדים: נשיא ארה"ב ביידן תקף הלילה (ד') במילים חריפות את רוסיה ופוטין והאשים אותם ברצח עם באוקראינה. זוהי הפעם הראשונה שביידן קורא לפלישה הרוסית בשם "רצח עם". הוא הוסיף כי "הראיות מצטברות לגבי הדברים הנוראיים שרוסיה מבצעת באוקראינה. ניתן למשפטנים הבינלאומיים אם זה נחשב לרצח עם או לא, אבל זה בהחלט נראה ככה לי".

זלנסקי: "מנהיג אמיתי"

לאחר הדברים הללו בירך אותו נשיא אוקראינה ואמר: "מילים אמיתיות של מנהיג אמיתי. לקרוא לדברים בשמם זה חיוני להתמודדות עם הרוע. אנחנו אסירי תודה לסיוע שארה"ב סיפקה עד כה ואנחנו צריכים בדחיפות עוד נשק כדי למנוע את הזוועות שהרוסים מבצעים".

"אני קורא לזה רצח עם בגלל שזה נעשה ברור יותר ויותר שפוטין מנסה למחות מעל פני האדמה את הרעיון של אוקראינה. ואנחנו רק עומדים ללמוד עוד ועוד על החורבן שם", הוסיף הנשיא. הוא התייחס גם לממצב הכלכלי בארצות הברית ואמר: "התקציב המשפחתי והיכולת שלכם למלא דלק ברכב לא צריכים להיות תלויים בדיקטטור שמבצע רצח עם בחצי השני של העולם".

דיווחים על שימוש רוסי בנשק כימי במריופול

כזכור, הקרבות העזים במריופול נמשכים ורוסיה מגבירה את מאמציה לכבוש את העיר הנצורה, הסובלת ממשבר הומניטרי קשה עקב התמשכות המלחמה. ביום שני דווח בתקשורת האוקראינית כי מל"טים רוסים פיזרו גז סארין מעל עמדות של הצבא האוקראיני בעיר במטרה להוציא את הלוחמים מעמדותיהם.

הדיווחים על שימוש בנשק כימי טרם קיבלו אישוש במערב, ועד כה היחידים שדיווחו על כך הם האוקראינים, על ידי אמצעי התקשורת ובהודעה רשמית של שגרירות אוקראינה בטורקיה. בפנטגון ובמשרד החוץ הבריטי הודיעו כי הם עוקבים אחר הדיווחים, אך עדיין לא אישרו את אמיתותם. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן