התפשטות הפוליו: חצי מיליון מנות חיסון נגד הנגיף נחתו בישראל

בעקבות ההתפרצות המחודשת של הנגיף במספר אזורים בישראל לפני כחודש, אתמול נחתו בישראל כחצי מיליון מנות נוספות של חיסון נגד הנגיף | נחמן אש: "מחלה שאפשר להכחיד באמצעות החיסונים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/22 14:38 י בניסן התשפב

התפשטות הפוליו: חצי מיליון מנות חיסון נגד הנגיף נחתו בישראל
צילום: DHL 

לפני כחודש התגלה מקרה של נגיף הפוליו בגופו של ילד בן 4 מירושלים שלא חוסן נגד הנגיף. משרד הבריאות פתח בקמפיין לעידוד התחסנות וכמה עשרות אלפי ילדים כבר חוסנו כאשר במקביל נמשך מעקב הרשויות במערכות הביוב לצורך איתור דגימות חדשות. 

בעקבות ההתפרצות המחודשת של הנגיף במספר אזורים בישראל, אתמול (א') בשעות אחר הצהריים נחתו בישראל כחצי מיליון מנות נוספות של חיסון נגד הנגיף שיכול להוביל לשיתוק ילדים, לצורך הרחבת מבצע השלמת החיסונים "שתי טיפות" בכל רחבי הארץ. בשבוע הקרוב יגיעו כשני מיליון מנות חיסון נוספות.
 
החיסונים עוברים בדיקות בטיחות על ידי משרד הבריאות ולאחר מכן יסופקו לשטח לצורך הרחבת מבצע החיסונים ברחבי הארץ. המבצע יורחב בימים הקרובים והציבור יקבל את המידע בהתאם. בימים אלה נמשך מבצע החיסונים בירושלים וסביבתה. משרד הבריאות קורא לכל הורה לבדוק סטטוס התחסנות של הילדים עד גיל 17 כדי לוודא צורך בהשלמת חיסון. 

מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופסור נחמן אש, אמר בשבוע שעבר ב-103FM כי, "אמנם מספר המקרים קטן, אבל זה קצה הקרחון. חייבים למגר את התחלואה הזו, זו מחלה שאפשר להכחיד באמצעות החיסונים".