התפשטות הפוליו | "מחלה שאפשר להכחיד באמצעות החיסונים"

מנכ"ל משרד הבריאות מתייחס להתפשטות הנגיף הגורם לשיתוק בקרב ילדים ומפציר בהורים לחסן את ילדיהם, "חייבים למגר את התחלואה הזו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/04/22 08:16 ד בניסן התשפב

התפשטות הפוליו | "מחלה שאפשר להכחיד באמצעות החיסונים"
צילום: shutterstock

כמעט חודש חלף מאז התגלה מקרה של פוליו בגופו של ילד בן 4 מירושלים שלא חוסן נגד הנגיף. מאז משרד הבריאות פתח בקמפיין לעידוד התחסנות, כאשר עד עכשיו התחסנו קרוב ל-20,000 ילדים ובמקביל נמשך מעקב הרשויות במערכות הביוב ברחבי הארץ כדי לאתר דגימות חדשות. 

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, בהחלט מודאג מהתפשטות המגיפה החדשה. בראיון שהעניק הבוקר (ג') לרדיו 103FM אמר כי, "זה מאוד אקוטי. אמנם מספר המקרים קטן, אבל זה קצה הקרחון. חייבים למגר את התחלואה הזו, זו מחלה שאפשר להכחיד באמצעות החיסונים".

השבוע החל מבצע "שתי טיפות 2022" לעידוד החיסונים בירושלים והסביבה והוא יורחב בהמשך לכל הארץ. משרד הבריאות קורא לכל הורה  לבדוק סטטוס התחסנות של הילדים עד גיל 17 כדי לוודא צורך בהשלמת חיסון. 

בתוך כך, בימים האחרונים חלה ירידה קלה במקדם ההדבקה של נגיף הקורונה, ועל כל אומר פרויקטור הקורונה לשעבר, "לא יודע אם אפשר לדבר במושגים של ניצחון על הקורונה, אבל אפשר לחיות בלי בדיקות ובלי מסכות. מתישהו נצרך לקבל את ההחלטות האלה, זה עדיין מוקדם".