צפו למרות שמושל שכם הבטיח לשפץ: קבר יוסף הושחת על ידי פלשתינים פעם נוספת

אתמול בבוקר הושחת מתחם קבר יוסף בשכם ומושל שכם איבראהים רמדאן, הוציא הודעה לפיה הרשות הפלשתינית תשפץ את המקום. הבוקר: המתחם הושחת בפעם השניה ביממה | שני יהודים נפצעו לפנות בוקר כשעשו דרכם למתחם

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/22 10:02 י בניסן התשפב

למרות שמושל שכם הבטיח לשפץ: קבר יוסף הושחת על ידי פלשתינים פעם נוספת
קבר יוסף אחרי ההשחתה הראשונה אתמול בבוקר, צילום: מתוך הרשת החברתית של הרשות הפלסטינית

פעם שניה ביממה. בלילה שבין שבת לראשון הושחת קבר יוסף על ידי פורעים פלשתינים רבים. הפורעים הציתו את חדרי המתחם, שברו את המצבה שעל הקבר, גרמו נזק לנברשת, ניפצו את מיכל המים ושברו את ארון החשמל במקום. הבוקר (ב') עלה לרשת תיעוד נוסף וחדש בו נראה פורע פלשתיני מבזה את המקום ומיידה בתוכו אבנים.

נציין כי מושל שכם איברהים רמדאן, הכריז אתמול כי הרשות הפלשתינית תשפץ מתחם הקבר לאחר השחתתו. "קבר יוסף הוא מקום קדוש ליהודים, האחריות שלנו כרשות פלשתינית היא לשפצו במהירות האפשרית אחרי שצעירים פלשתינים שברו חלק ממנו". רמדאן הבהיר: "לא נאשר לאף גורם חיצוני להתערב בשיפוץ שלו. שכם היא חממה לשלוש הדתות תחת דגל הסובלנות והשלום".

לפנות בוקר שני יהודים מבני ברק וירושלים נפצעו מירי של מחבלים פלשתינים כשעשו דרגם למתחם הקבר שבשכם. השניים טופלו על ידי כוחות צה"ל ופונו לבית החולים בילינסון כשמצבם מוגדר קל. מצה"ל נמסר כי "האזרחים הישראלים הגיעו למחסום צבאי לא מאויש באחת הכניסות לעיר שכם, פרצו את המחסום ונכנסו לעיר. לאחר זמן קצר הגיעו לאחד המחסומים המאוישים ביציאה מהעיר שני ישראלים עם פצעי ירי". 

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הטיל הבוקר את האחריות על הרשות הפלשתינית ועל חלקים בממשלת ישראל אך קרא להגיע למקום רק בכניסות מוסדרות. "האחריות היא אך ורק על המחבלים של הרשות הפלשתינית ולא פחות חמור מכך על האנשים שממשיכים באובססיביות לשווק את חבורת המחבלים הזו כפרטנר שלהם הם צריכים למסור את לב ארץ ישראל. כדי להביא את המציאות הזו לכל מדינת ישראל. באותה מידה אני שב וקורא ואף דורש בשם ההתיישבות בשומרון בשם רבני השומרון - לא להגיע לקבר יוסף ללא הכניסות המתואמות שמתקיימות אחת לחודש באבטחתה של חטיבת שומרון. 'ונשמרתם לנפשותיכם מאוד'", אמר דגן.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן