קבר יוסף: פלשתינים פתחו באש - שני יהודים נפצעו קל

שני האזרחים הישראלים נכנסו למתחם הקבר בשכם ללא תיאום עם צה"ל ונורו על ידי מחבלים פלשתינים. השניים קיבלו טיפול רפואי מכוחות צה"ל ופונו לבית חולים | צה"ל: "הם הגיעו למחסום לא מאויש ופרצו אותו". יוסי דגן: "האחריות על הרשות הפלשתינית הרצחנית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/04/22 07:34 י בניסן התשפב

קבר יוסף: פלשתינים פתחו באש - שני יהודים נפצעו קל
קבר יוסף, ארכיון, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

יממה לאחר השחתת מתחם קבר יוסף בידי פורעים פלשתינים, לפנות בוקר (ב') שני יהודים מבני ברק וירושלים נפצעו מירי של מחבלים פלשתינים כשעשו דרכם למתחם. השניים טופלו על ידי כוחות צה"ל ופונו לבית החולים בילינסון כשמצבם מוגדר קל. יוסי דגן הטיל הבוקר את האחריות על הרשות הפלשתינית ועל חלקים בממשלת ישראל אך קרא להגיע למקום רק בכניסות מוסדרות. 

מצה"ל נמסר כי "האזרחים הישראלים הגיעו למחסום צבאי לא מאויש באחת הכניסות לעיר שכם, פרצו את המחסום ונכנסו לעיר. לאחר זמן קצר הגיעו לאחד המחסומים המאוישים ביציאה מהעיר שני ישראלים עם פצעי ירי". נסיבות האירוע בבדיקה.

ראש המועצה האזורית שומרון אמר בתגובה לאירוע: "כולנו מתפללים לרפואת הפצועים. שום דבר לא מצדיק את הרצחנות האכזריות והטרוריזם מבית מדרשה של הרשות הפלשתינית בראשות המחבל אבו מאזן. רק אתמול לפנות בוקר הרס ברברי בסגנון דאע"ש באתר הקדוש כל כך בקבר יוסף והיום ירי בדם קר ביהודים שבאו להתפלל".

דגן הטיל את האחריות על הרשות הפלשתינית ועל חלקים בממשלה שרואים ברשות כפרטנר: "האחריות היא אך ורק על המחבלים של הרשות הפלשתינית ולא פחות חמור מכך על האנשים שממשיכים באובססיביות לשווק את חבורת המחבלים הזו כפרטנר שלהם הם צריכים למסור את לב ארץ ישראל. כדי להביא את המציאות הזו לכל מדינת ישראל. באותה מידה אני שב וקורא ואף דורש בשם ההתיישבות בשומרון בשם רבני השומרון - לא להגיע לקבר יוסף ללא הכניסות המתואמות שמתקיימות אחת לחודש באבטחתה של חטיבת שומרון. 'ונשמרתם לנפשותיכם מאוד'".


(כניסה לקבר יוסף, ארכיון)