הממשלה אישרה: המהפך בירושלים יוצא לדרך

הממשלה אישרה כי שני רובעי חדשנות וטכנולוגיה יוקמו בירושלים, ולראשונה יוקם מתחם הייטק במזרח ירושלים. החלטת הממשלה כוללת הקמת צוות בין משרדי שירכיב תוכנית להקמת שני רובעי החדשנות

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/22 15:29 ט בניסן התשפב

הממשלה אישרה: המהפך בירושלים יוצא לדרך
ירושלים, צילום: shutterstock

במסגרת המאמצים לקידום ההייטק בירושלים, הממשלה אישרה הבוקר (א') החלטה להצבת ירושלים כמוקד הייטק, חדשנות וטכנולוגיה, על ידי תכנון הקמת שני רובעי חדשנות וטכנולוגיה, האחד במערב העיר והשני במזרחה בעלות כוללת של שלושה מיליוני שקלים.

מדובר ביוזמה משותפת של השרה פרקש הכהן והשר אלקין על בסיס מודלים מקובלים בעולם של הקמת רובעי חדשנות שממוקמים באיזורים של מוסדות מחקר בתי חולים ואקדמיה. החלטת הממשלה כוללת הקמת צוות בין משרדי, שירכיב תוכנית להקמת שני רובעי החדשנות שיכללו מוסדות אקדמיים, מרכזיים רפואיים ומוקדי תעסוקה. הצוות יגיש את המלצותיו לממשלה בתוך שנה.

מטרת הקמת רובעי החדשנות היא לחזק את ענפי ההייטק והביוטק בבירה, בהם עוסקים כיום כ-7 אחוזים בלבד מהמועסקים בענף. לראשונה, ממשלת ישראל מציבה את מזרח העיר כמוקד תעסוקה טכנולוגי וחדשני, במטרה לייצר מרחב אורבני מאוחד ואיכותי בין מערב העיר למזרחה, וכן לשלב ייצוג לאוכלוסיות שונות בענף, כמו חרדים וערבים. 

החלטת הממשלה מחזקת את המאמצים הרבים של משרד ירושלים ומורשת והרשות לפיתוח ירושלים לחיזוק וביסוס ענף הייטק בעיר, וליצירת אקו-סיסטם חדשני בעיר הכולל את כלל השירותים הנדרשים לחברות הטכנולוגיה השונות. יש לציין כי כיום פועלות בירושלים כ-400 חברות הייטק, קרנות הון- סיכון ועוד.