כתב אישום נגד פעיל להב"ה שתקף מינית מתנדבת בארגון

יצחק גבאי, בן 30 מצפת, מואשם בתקיפה מינית של מתנדבת בארגון להב"ה הפועל למניעת התבוללות. הוא היה הממונה עליה וביצע בה מעשה מגונה בשתי הזדמנויות שונות

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/22 11:03 ו בניסן התשפב

כתב אישום נגד פעיל להב"ה שתקף מינית מתנדבת בארגון
דגל להב"ה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כתב אישום הוגש היום (ה') נגד תושב צפת בגין ביצוע מעשה מגונה במתנדבת בארגון להב"ה. ראשי התיבות של הארגון הוא למניעת התבוללות בארץ הקודש והוא פועל בתחום. מטעם הפרקליטות נמסר כי פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד יצחק גבאי (30), תושב צפת, בגין ביצוע עבירות מין במתנדבת בארגון.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד חני שפירא, באוגוסט 2020 התנדבה קטינה במשרדי ארגון להב"ה בירושלים, אז ביצע בה הנאשם האחראי עליה מעשה מגונה, בשתי הזדמנויות שונות. כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירה של מעשה מגונה.

בשנת 2015 גזר בית המשפט המחוזי בירושלים גזר שלוש שנות מאסר נגד אותו יצחק גבאי, אז בן 22 שהורשע בהצתת בית הספר הדו-לשוני בעיר בנובמבר 2014. הוא הורשע גם בהסתה לאלימות וגזענות, השחתת פני מקרקעין, החזקת סכין ותמיכה בארגון טרור.

חבר השופטים נימק את החלטתו ואמר כי "חומרה יתרה הוא המניע האידיאולוגי של הנאשם, שהחליט לשרוף את בית הספר בגלל שלומדים שם יהודים וערבים". עוד נכתב בגזר הדין: "מעשי הנאשמים נעשו בזמן שבעיר ירושלים נעשו פיגועים נגד יהודים תוך כדי ערעור של ממש על הסדר הציבורי".