במרצ תוקפים את סילמן: "נתניהו הבטיח לה שתהיה כפייה דתית"

במפלגות הקואליציה מתחילים להתייחס למשבר הפוליטי החריף שעוררה פרישתה של עידית סילמן. חבר הכנסת יאיר גולן עקץ אותה לאור המחלוקת בסוגיית החמץ, ואילו ראש מפלגתו טען: "את המשבר בקואליציה צריך וניתן לפתור"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 06/04/22 13:24 ה בניסן התשפב

במרצ תוקפים את סילמן: "נתניהו הבטיח לה שתהיה כפייה דתית"
הורוביץ וסילמן, המתיחות ביניהם הכריעה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חברת הכנסת עידית סילמן הטילה הבוקר (ד') פצצה פוליטית כשהודיעה על פרישתה מהקואליציה. בהודעת הפרישה שלה היא ציינה "אינני יכולה עוד", וקראה לחבריה מימינה להצטרף אליה ולפעול להקמת ממשלה חדשה כבר בכנסת הנוכחית. 

מי שפחות התחברו למסרים של סילמן הם חבריה לשעבר לקואליציה, ובעיקר ממפלגות השמאל. סגן שרת הכלכלה, חבר הכנסת יאיר גולן, שכינה בבוקר את יו"ר הקואליציה הפורשת "אופרטוניסטית" אמר כעת כי, "נתניהו הבטיח לסילמן שתהיה כפייה דתית והיא תוכל לקחת לאנשים פיתות בכניסה לבתי חולים. סילמן כמובן קפצה על המציאה והוסיפה 'אשמח שנספח גם מיליוני פלשתינים'".

שר הבריאות ניצן הורוביץ, שבמערכת הפוליטית יש כאלה שמייחסים את הריב שלו עם סילמן סביב סוגיית החמץ לטריגר לעזיבת הממשלה, נקט קו עדין יותר מאשר חברו למפלגה: "את המשבר בקואליציה צריך וניתן לפתור. מרצ היא שותפה אחראית ואנחנו מחוייבים ונפעל להמשך כהונתה של הממשלה. כי זו ממשלה חשובה שעובדת ומקדמת מהלכים שהוזנחו במשך שנים. כך צריך לנהוג כל מי שטובת המדינה והחברה הישראלית לנגד עיניו".