תושבי אפרת יכריעו האם יוקם פורום להט"בי ביישוב

במועצה המקומית הופץ לאחרונה סקר אינטרנטי כדי למפות את הצרכים והעמדות ביחס לחברים הלהט"בים. בין אחת השאלות, "באיזו מידה הנך מעוניין לשמוע הרצאות היכרות בנושא"?

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 05/04/22 11:14 ד בניסן התשפב

תושבי אפרת יכריעו האם יוקם פורום להט"בי ביישוב
צילום: Tomer Neuberg/Flash90

נושא זכויות הלהט"ב בקהילה הדתית מעורר לא פעם מחלוקות, כמו גם תהיות באשר לאופי המקום. כך למשל, במועצה המקומית אפרת לקחו את העניינים צעד קדימה ובצעד חדשני הפיצו סקר בקרב התושבים שנועד לבחון את יחס התושבים באשר לסוגיה. 

בפוסט שפורסם אתמול (ב') בדף הפייסבוק, "מטה צעירים אפרת", הופץ סקר אנונימי, זאת על מנת "לבנות תכנית עבודה מותאמת בתחום הלהט"ב באפרת", לאחר בקשה להקדיש כמה דקות לשאלון נכתב, "יחד נוכל לבנות קהילה שיש בה מקום לכולם". 

צילום: צילומסך

תחילה, נבדק בשאלון זהותו של המשיב. לאחר שאלות סטדרטיות כמו גיל, עיסוק ושייכות דתית, הגיעה השאלה, "כיצד היית מגדיר/ה את עצמך מבחינה מגדרית"? ולה שלוש אופציות, כאשר מעבר לתשובות המקובלות, ניתן לסמן מגדר באופציה "אחר". 

בהמשך הסקר שואל "מהי עמדתך לגביי אורח חייהם של בני ובנות אוכלוסיית הלהט"ב?", "מהי עמדתך כלפיי דגל הקהילה הגאה?", "מהי עמדתך כלפיי משפחות חד מיניות?", "מה עמדתך כלפי שילובם של בני אוכלוסיית הלהט"ב ומשפחות חד מיניות בקהילה, כולל הקהילה הדתית ? (בתי כנסת וכיו"ב)".

השאלה הבאה עסקה בסיבה ממנה נובעת עמדתו של הנשאל לגבי אוכלוסיית הלהט"ב, כאשר האופציות לכך הן "חוסר היכרות", "דת", "חינוך", "עמדה מסורתית" או "אחר". בהמשך הסקר שואל "מה היקף המענה הניתן לצרכיי אוכלוסיית הלהט"ב באפרת?",ו"האם שמעת/נתקלת בלהט"בופוביה במרחב הציבורי באפרת?", ולאחר מכן: "האם לדעתך יש מקום לקדם את הנראות של אוכלוסיית הלהט"ב במרחב הציבורי של אפרת?".

טיפולי המרה והצטרפות לפורום להט"ב באפרת

במידה ועניתם שאתם משתייכים לקהילת הלהט"ב, תצטרכו להשיב כיצד אתם מגדירים את הנטייה המינית שלכם תוך בחירה בין שבע אופציות שונות. אחרי השאלות על האם יצאת מהארון ובאיזה גיל, תתבקשו להשיב "איך היית מתאר/ת את תהליך היציאה מהארון שלך?".

צריך לבחור בין 7 אופציות שונות

צריך לבחור בין 7 אופציות שונות צילום: צילום מסך

"איך היית מדרג/ת את תחושותייך להתגורר כלהט"ב באפרת?" "האם חווית/ שמעת להט"בופוביה במרחב הציבורי באפרת?" תוך הכוונה למקרים ספציפיים הרלוונטים לקהילת הלהט"ב דוגמת רופאים, פקידים ועוד. 

תהליך היציאה מהארון

תהליך היציאה מהארון צילום: צילום מסך

השאלות הבאות הן: "האם את/ה מרגיש/ה חלק מהקהילה הגאה?", "האם חווית טיפולי המרה?", ו"האם התייעצת ו/ או פנית לעזרה בעקבות נטייתך המינית/ המגדרית?". לקראת הסוף, תשאלו "במידה ויפתח פורום להט"ב באפרת תרצה/ תרצי לקחת בו חלק?", כאשר במידה ותענו בחיוב תוכלו לצרף פרטי קשר בעמוד הבא.  

פורום להט"ב באפרת

פורום להט"ב באפרת צילום: צילום מסך