מלחמה באירופה

מלחמה באירופה הורוביץ בבית החולים הישראלי באוקראינה: "עבודת קודש בהצלת חיי אדם"

שר הבריאות הגיע לביקור בבית החולים "כוכב מאיר" וחיזק את אנשי המשלחת, "ישראל היא המדינה היחידה שהקימה מתקן כזה בתוך שטח אוקראינה. אלו פניה של מערכת הבריאות הישראלית"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 04/04/22 16:45 ג בניסן התשפב

הורוביץ בבית החולים הישראלי באוקראינה: "עבודת קודש בהצלת חיי אדם"
שר הבריאות הורוביץ באוקראינה, צילום: שרון יניב

שר הבריאות ניצן הורוביץ הגיע היום (ב') לביקור בבית-חולים-שדה הישראלי באוקראינה "כוכב מאיר", פוגש את המשלחת ההומניטרית הישראלית, ונפגש גם עם שורה של בכירים מקומיים, בניהם סגן שר הבריאות האוקראיני, יו"ר ועדת הבריאות בפרלמנט המקומי, ראש מחוז לביב וראשי ערים מהאזור. 

בדבריו, ביקש השר לחזק את המשלחת, "שעושה עבודת קודש בהצלת חיי אדם וסיוע לפליטי המלחמה. כבר יותר מ-2000 אנשים נשים וילדים טופלו בבית החולים שדה שלנו כאן. ישראל היא המדינה היחידה שהקימה מתקן כזה בתוך שטח אוקראינה. אלו פניה של מערכת הבריאות הישראלית. 

"הביקור שלי כאן מסמל גם את ההתייצבות של ישראל, והסולידריות שלנו עם אוקראינה, אל מול פלישה רוסית אכזרית, אל מול מעשי הטבח ופשעי המלחמה שמתגלים בימים אלו ברחבי המדינה. ישראל עומדת לצד העם האוקראיני, ואנחנו נמשיך להושיט עזרה כחלק מהחובה המוסרית שלנו, וכחלק מהיותנו חלק ממשפחת העמים הדמוקרטיים". 

בכינוס של הצוות ההומניטרי, מסר השר תודה בשם כל ממשלת ישראל. "תודה שעזבתם הכל ובאתם הנה בהתנדבות, לטפל באנשים זרים, מעם אחר. אני מתרשם משיתוף הפעולה הנפלא בין גורמי הבריאות השונים, קופות ובתי החולים, למטרה המשותפת החשובה הזו. אתם מספקים כאן טיפול רפואי ברמה הגבוהה ביותר, במומחיות ומקצועיות גדולה בתנאים ממש לא פשוטים. יישר כח".