לקראת ההילולה במירון בית המשפט פסק להרוס בתים באזור

מתכוננים לל"ג בעומר במירון | לאחר שאתמול נהרס מתחם בוסקילה בהר, בית המשפט אישר היום צווי הריסה לשישה בתים בבנייה קלה בהר מירון "סכנת נפשות של ממש"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 04/04/22 14:23 ג בניסן התשפב

לקראת ההילולה במירון בית המשפט פסק להרוס בתים באזור
צילום: David Cohen/Flash90

הריסות המבנים הלא חוקיים בהר מירון נמשכות: לקראת ל"ג בעומר והחשש מאסון מירון אירע בשנה שעברה בו בשל צפיפיות קיפחו את חייהם 45 בני אדם, היום (ב') קיבל בית המשפט העליון את עמדת המדינה ואישר צווי הריסה שיפוטיים מידיים של 6 מבנים שנבנו באופן בלתי חוקי על קרקע חקלאית במתחם קבר הרשב"י בהר מירון.

כזכור, פרקליטות המדינה הגישה לבית משפט בקשות למתן צווי הריסה של מבנים בלתי חוקיים במתחם קבר רשב"י בהר מירון, בקרקע שיעודה חקלאית בשטח כולל של כ-1,000 מ"ר, וזאת במסגרת פעילות אכיפה נרחבת ודחופה במתחם הקבר נגד בניה אסורה. מדובר במבנים שמוחזקים בידי עמותה, אשר עוסקת במתן ארוחות ושתייה חינם למבקרי מתחם הקבר. חלק מהמבנים בנויים מחומרים קלים ועל לוחות אסכורית ללא כל ליווי הנדסי או מקצועי אחר, הם אותרו בסיורים שנערכו במקום ביוני 2021 לאחר אסון מירון.

"כי פעילות האכיפה נעשית כחלק מלקחי האסון הנורא שארע"

המדינה טענה, כי קיים עניין ציבורי מיוחד המצדיק סילוק מהיר של כל הבניה הבלתי חוקית במתחם הקבר, שמדובר במשימה לאומית בעלת חשיבות עליונה- בבחינת "פיקוח נפש של ממש", וזאת לאור לקחי אסון מירון, כדי לסייע למתכנני אירועי ל"ג בעומר הקרובים בתכנון מיטבי של אירועי ההילולה, ללא מפגעים או מכשולי בטיחות. בית משפט השלום בצפת קיבל את בקשת המדינה ונתן צווי הריסה ל-6 מבנים לא חוקיים. בית המשפט המחוזי בנצרת דחה את ערעור העמותה.

בית המשפט העליון קבע, כי אין שום הצדקה להותיר את המבנים הבלתי חוקיים על כנם: "משהובהר כי פעילות האכיפה נעשית כחלק מלקחי האסון הנורא שארע, בו קיפחו את חייהם 45 בני אדם; ונוכח האינטרס המובהק בשמירה על הסדר הציבורי במקום, בין היתר לצורך היערכות להילולה העתידה להתקיים בל"ג בעומר הקרוב – קיים בהחלט עניין ציבורי מיוחד במתן הצווים שהתבקשו".

מקרה זה מצטרף למקרים אחרים כמו הרס מתחם בוסקילה בהר מירון לפני כחודשיים. המתחם נבנה שלא כחוק ובניגוד לתוכנית, חסם נתיבי מילוט מהציון והוכרז כמבנה מסוכן. מזה מספר שנים היה עניינו של המתחם תלוי ועומד בבתי משפט. לפני כחודשיים, קבע בית המשפט העליון ברשות השופט שטיין כי יש להרוס את המבנה

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן