בנט על מסע הלוויה של הרב קנייבסקי: "הטראומה של אסון מירון עדיין טרייה אצל כולנו"

ראש הממשלה ספד למנהיג הציבור החרדי שהלך לעולמו וביקש מהקהל הרב לגלות אחריות אישית ולהימנע מהצטופפות מסכנת חיים | "גיבורי התרבות של העולם היהודי הם לא ענקי חומר, הם ענקי רוח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/22 11:36 יז באדר ב'

בנט על מסע הלוויה של הרב קנייבסקי: "הטראומה של אסון מירון עדיין טרייה אצל כולנו"
צילום: Marc Israel Sellem/POOL

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס הבוקר (א') בפתח ישיבת הממשלה למסע לוויתו של הרב חיים קנייבסקי זצ"ל, מנהיג הציבור החרדי-ליטאי שהלך לעולמו ביום שישי האחרון בגיל 94. המונים הגיעו לבני ברק ללוות אותו בדרכו האחרונה והרשויות נערכו בסגירת צירים ראשיים ופריסה של כוחות הצלה". 

"היום מובא למנוחות הרב קנייבסקי זכרו לברכה, גדול הדור. לכתו היא אבדה גדולה לעם היהודי.
רבות דובר על סגפנותו: הדירה הפשוטה, אורח החיים הצנוע והדל, הוויתור על החומר לטובת הרוח. האבל הגדול, ההמוני, הוא רגע יהודי מובהק: גיבורי התרבות של העולם היהודי הם לא ענקי חומר, הם ענקי רוח.

אנשים שהקדישו את חייהם לתורה ולמצוות, ללימוד מעמיק, ולשימור המסורת. שמו של הרב קנייבסקי ייזכר כחלק חשוב בהיסטוריה התורנית של עם ישראל: בנו של הסטייפלער ואחיינו של החזון איש. הוא המשיך את דרכם, את שימור העולם התורני של הקהילות החרבות באירופה - בארץ ישראל.

"יהי זכרו ברוך. ההלוויה היא אירוע המוני, ועלינו להקפיד שהיא לא תסתיים – חלילה –באסון המוני. אני קורא לבאי הלוויה - לא להצטופף ולא להידחק. הטראומה של אסון מירון עדיין טרייה אצל כולנו, אסור לחזור על הטרגדיה הזו. אני מבקש מכולם אחריות אישית, להשגיח על הילדים בעיקר.  משטרת ישראל וכוחות ההצלה ערוכים, ואני מבקש שנעבור את היום הזה בשלום".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן