יאיר לפיד בהערכת מצב בשער שכם: "יש לנו משטרה שאפשר לסמוך עליה"

על רקע אירועי הטרור שר החוץ הגיע להערכת מצב עם מפכ"ל המשטרה | "ירושלים הוא מחוז מורכב שבו אנו משקיעים את מירב משאבנו למען ביטחון התושבים"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 03/04/22 19:05 ב בניסן התשפב

יאיר לפיד בהערכת מצב בשער שכם: "יש לנו משטרה שאפשר לסמוך עליה"
צילום: בועז אופנהיים

ברקע גל הטרור בשבועות האחרונים שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד הגיע היום (א') להערכת מצב בחפ"ק המשטרה בירושלים ובסיור בשער שכם: ״זו תקופה מתוחה אבל יש לנו משטרה שאפשר לסמוך עליה, אנחנו נותנים לכם גיבוי מלא. אתם עובדים בצורה מקצועית בתנאים בלתי אפשריים. אנחנו מחוייבים לכם, ניתן לכם את כל המשאבים הדרושים. שמרו עלינו. שמרו על עצמכם.

אני רוצה להגיד לכם כאן משער שכם. כשכולנו נהיה עם המשפחות שלנו בליל הסדר כ 8000 שוטרים יהיו בחוץ שומרים על החיים של אזרחי ישראל. זו תקופה קשה, זו תקופה מתוחה אבל יש לנו משטרה שאפשר לסמוך עליה שתעביר אותנו את התקופה המורכבת הזאת. אני גאה בשוטרים שלנו, באנשי מג"ב, בצה"ל, בכל מי ששומר עלינו בימים המתוחים האלה".

צילום: בועז אופנהיים

גם מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי נשא דברים: "כבוד השר, משטרת ישראל נמצאת כעת בשיא היערכותה ופריסתה בשטח לאבטחת אירועי הרמדאן בצל אירועי הטרור. זו היערכות שתימשך שבועות ארוכים. בימים אלה הציבור נחשף לגבורת השוטרים והלוחמים, גבורה ומקצועיות שתמיד הייתה שם ושאותה אנו מנחילים לכל השוטרים. 

ירושלים הוא מחוז מורכב שבו אנו משקיעים את מירב משאבנו למען ביטחון התושבים והמבקרים מכל העדות והדתות.  אני רוצה להודות לך על תרומתך המשמעותית למשטרת ישראל, על התמיכה והגיבוי, ואני בטוח שתהיה שותף פעיל בהמשך הצעדים לחיזוק המשטרה".

הערכת המצב והסיור נוהלו על ידי מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, ממ"ז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, סממ״ז ירושלים, תת ניצב דני לוי, מפקד מרחב קדם, תת ניצב סמי מרציאנו, מפקד מג"ב ירושלים, תת ניצב מאיר אליהו ומפקד מרחב דוד, ניצב משנה נתי גור.

השר לפיד קיבל סקירה מקיפה על ההערכות, צירי פעילות מרכזיים. החל מהציר המודיעיני - מבצעי ועד ציר כח אדם הכנה מנטלית, תרגול ופריסה. בנוסף, השר לפיד ובכירי המשטרה ערכו סיור בעיר העתיקה עד שער שכם בנקודה שבה התקיימו אתמול הפרות סדר.