פיגוע ירי בבני ברק בת זוגו של השוטר אמיר ח'ורי ז"ל סופדת בדמעות: "אהבת להיכנס לאש בלי פחד, תמיד התגאתי בך"

אמיר ח'ורי, השוטר שנרצח תוך כדי חיסול המחבל בפיגוע בבני ברק, מובא היום למנוחות | מפכ"ל המשטרה: "הגיע במהירות לאירוע והפגין חתירה למגע תוך גבורה ומקצועיות בקרב יריות מול מחבל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/22 15:19 כח באדר ב'

בת זוגו של השוטר אמיר ח'ורי ז"ל סופדת בדמעות: "אהבת להיכנס לאש בלי פחד, תמיד התגאתי בך"
צילום: David Cohen/Flash90

רס"מ אמיר ח'ורי ז"ל מנוף הגליל שנרצח בפיגוע בבני ברק, מובא היום (ה') למנוחות בבית העלמין הצבאי בנוף הגליל. פרידה מהשוטר ואשכבה נערכת בכנסיית הבשורה בנצרת. בשעה 17:00 יצא מסע הלוויה לבית העלמין הצבאי בנוף הגליל, וב-17:30 תתקיים הלוויה משטרתית בבית העלמין. אמיר הניח אחריו הורים, אח ושתי אחיות.

ח'ורי ז"ל היה שוטר ביחידת האופנוענים של תחנת בני ברק שבמרחב דן. ח'ורי ושותפו רס"מ ע', הגיעו לרחוב הרצל בבני ברק עם קבלת הדיווח על היריות בעיר. השניים ניהלו קרב יריות עם המחבל והצליחו לנטרל אותו, אולם ח'ורי נפגע בעצמו באורח אנוש, פונה לבית החולים בלינסון שם נקבע מותו.

"אתם גיבורים! בזכותכם ניצלו הערב חייהם של אזרחים רבים"

אביו של ח'ורי ספד לו בדמעות: "הלב דואב והמוח לא מאמין, שלא נוכל להודות לך על תכונותיך הנעלות. הצטיינת בכל דבר - גם בלימודים וגם במשטרה. זבת אותי בארון. היית מלאך, זכית להציל אנשים. היית נשמה גדולה מאוד, אני מתפלל לאלוהים שיירחם על נשמתך".

גם בת זוגו שני ישר ספדה לו: "אהבת חיי, הלב שלי, אתה גיבור אמיתי. אריה כמו הקעקוע על גופך. אהבת להיכנס לאש בלי פחד, תמיד התגאתי בך, אתה אמיר שלי השוטר שלי. עכשיו הפכת להיות אמיר של כולם. כל עם ישראל אומר לך תודה. אני אומרת לך תודה. תודה שזכיתי בך, שזכיתי להיות נאהבת. הבטחת שלא תעזוב אותי, שנתחתן ויהיו לנו ילדים יפים כמוך, הבטחת ששום דבר לא יפריד בינינו. הפעם לא ניצחנו, הטרור ניצח אותנו. אמרנו שביחד אנחנו כוח. הבטחת שתשמור על עצמך אבל ידעתי שתקפוץ ראשון לאש".

צילום: David Cohen/Flash90

"משטרת ישראל מרכינה את ראשה עם נפילתו של רס"מ אמיר ח'ורי ז"ל שנהרג בקרב עם מחבל חמוש במהלך פיגוע ירי לעבר אזרחים ושוטרים, ונוטרל לאחר קרב יריות בעיר בני ברק", נמסר מהמשטרה מספר שעות לאחר הפיגוע.

המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי שוחח לאחר הפיגוע עם רס"מ ע', השוטר שהגיע ראשון לזירה יחד עם ח'ורי. לאחר מכן שוחח עם ג'ריס, אביו של אמיר. רס"מ ע' סיפר למפכ"ל על שארע ועל חיסול המחבל שהיה חמוש ברוס"ר M-16. 

המפכ"ל אמר לרס"מ ע': "אתם גיבורים! בזכותכם ניצלו הערב חייהם של אזרחים רבים. אתה ואמיר ז"ל הגעתם במהירות לאירוע והפגנתם חתירה למגע תוך גבורה ומקצועיות בקרב יריות מול מחבל שהתכוון לבצע טבח בכמה שיותר אזרחים. אני מחזק אותך ומשתתף בצער על נפילתו של שותפך לנשק, רס"מ אמיר ז"ל". 

צילום: David Cohen/Flash90

ג'יריס, אביו של אמיר ז"ל סיפר למפכ"ל שהם "משפחה של שוטרים" וכי הוא גמלאי של משטרת מחוז תל אביב. בנוסף הוא סיפר שהשיחה האחרונה בינו לבין בנו הייתה בערך בשעה 18:00 בה סיפר לו אמיר שהוא ביצע מטווחים היום במסגרת אימון ירי. 

"אני משתתף בצערכם על נפילתו של אמיר ז"ל", אמר המפכ"ל. "זה אירוע קשה ואסון גדול עבור המשטרה. לצד האסון הגדול חשוב לי לומר לך שהבן שלך הציל הערב את חייהם של אזרחים רבים. בנך הפך הערב למורשת וזיכרון של גבורה עבור מדינה שלמה. משטרת ישראל תלווה אתכם לעד וכל מה שצריך אנחנו לרשותכם. אני שולח לך חיבוק חם ואוהב ומבטיח שאגיע אליכם מיד עם סיום הבידוד".