הסוף לפיצול: הרפורמה בשירותי האינטרנט נכנסה לתוקף

אחרי שנים ארוכות בהן חברות האינטרנט העניקו את שירותי התשתית והספק בנפרד, הרפורמה שמאחדת ביניהם נכנסה היום לתוקף. בשלב הראשון, השינוי יחול רק על חברת בזק ובהמשך גם על HOT. "הרפורמה תשפר משמעותית את חווית השירות לצרכן הישראלי", אמר השר הנדל

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 03/04/22 13:50 ב בניסן התשפב

הסוף לפיצול: הרפורמה בשירותי האינטרנט נכנסה לתוקף
בזק, יהיו הראשונים להעניק שירות אחוד, צילום: Kobi Gideon / FLASH90

הרפורמה לביטול הפיצול בין התשתית לספק, נכנסה היום (א') לתוקף והיא עתידה לשנות את מבנה שוק האינטרנט ואף צפויה להביא לשיפור משמעותי באיכות השירות לצרכנים. בשלב ראשון השינוי יחול על חברת בזק, ובהמשך גם על חברת הוט.

בהתאם למתווה הביטול, לקוחות קיימים שיבקשו להמשיך לצרוך את שירותי האינטרנט באופן מפוצל, יורשו לעשות כן. לקוחות חדשים יצטרפו לשירות האחוד בלבד. בנוסף, בתום שנה מיישום הרפורמה, משרד התקשורת יבדוק את המגמות בשוק ואת מעבר המנויים לשירות האינטרנט האחוד. בהתאם לממצאי הבדיקה, ישקלו צעדים נוספים על מנת להבטיח את יישום הרפורמה ושיפור השירות לצרכן.

עיקרי הרפורמה שנכנסה היום לתוקף: שיפור בשירות שיקבל הצרכן בתחומי האינטרנט, באמצעות יצירת "כתובת אחת" – חברה אחת ממנה נצרכים השירותים. הרפורמה תאפשר שירות אחוד ומיטבי בנושאי תקלות בסטנדרט שירות גבוה יותר, ותבטיח כי החברות הקטנות בשוק ימשיכו לשווק את שירות האינטרנט האחוד.

הרפורמה תמשיך להביא למיזעור תופעת "המנויים הרדומים" שגרמה לפי ההערכות לכ-50 מיליון שקלים תשלומים עודפים על הצרכנים בישראל בשנה על מוצר שלא השתמשו בו. בשנה האחרונה המשרד הוביל לצמצום של למעלה מ-46% מהמנויים שסבלו מהתופעה, וממשיך לפעול בנושא כל העת.

לקראת המעבר לאסדרה החדשה, משרד התקשורת חיזק את מנגנוני השוק הסיטונאי באופן שיבטיח ויגביר את התחרות לאחר ביטול ההפרדה בין תשתית לספק שנכנסת היום לתוקף. בכך הרפורמה מייצרת מנגנונים שיבטיחו שגם שחקנים קטנים וחדשים יוכלו לפעול באופן אפקטיבי, שוויוני ותחרותי אל מול בעלי התשתית במסגרת השוק הסיטונאי. בעלי התשתית חתמו על הסכמים מחייבים עם חברות המבקשות לעשות שימוש בתשתית, במסגרתם סוכמו הסדרי פיצוי על הפרת תנאי ההסכם.

שר התקשורת יועז הנדל אמר: "הרפורמה שנכנסת היום לתוקף תשפר משמעותית את חווית השירות לצרכן הישראלי. מהיום, אינטרנט רוכשים מחברה אחת. הפיצול שהיה קיים עד כה גרם לבלבול, וטרטור צרכנים בין חברות במקרה של תקלה. בנוסף, הרפורמה תמזער את תופעת המנויים הרדומים – עשרות מיליונים שיצאו מכיסם של אזרחים לשווא. אנחנו נחושים להמשיך לקדם שוק תקשורת איכותי, תחרותי ומתקדם לצרכנים הישראלים".