תמיכה משמעותית ברב אליעזר מלמד: "אין הצדקה להתקפות נגדו"

אחרי שהרב יעקב אריאל תקף את עמדת רבה של הר ברכה בסוגיית הגיור ל"מסורתיות", ראש ישיבת היכל אליהו, הרב שאול דוד בוצ'קו יוצא להגנת הרב מלמד וטוען: "ההתקפות הבלתי פוסקות עליהם אינן ראויות"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 03/04/22 11:17 ב בניסן התשפב

תמיכה משמעותית ברב אליעזר מלמד: "אין הצדקה להתקפות נגדו"
הרב מלמד, צילום: ללא

ברקע המתקפות נגד פסיקות הרב אליעזר מלמד והרב חיים אמסלם שהתירו גיור גויים גם כשהם מצהירים שאין בכוונתם לשמור ולהקפיד על כל המצוות, הרב שאול דוד בוצ'קו, ראש ישיבת ההסדר היכל אליהו בכוכב יעקב, יוצא להגנתם וטוען: "ההתקפות הבלתי פוסקות עליהם - אינן ראויות".

בחוברת הלכתית חדשה, בה שוטח הרב בוצ'קו את משנתו בתחום הגיור, הוא מסביר מדוע דעתם של הרבנים אמסלם ומלמד לגיטימית, והפרסומים של רבנים אחרים נגדם אינה נכונה. בתחילת המאמר הוא מביא שאלה שנשאל על תמיכתו בשני הרבנים שמקילים בגיור למסורתיות: "לאחרונה פרסם הרב את דעתו בנוגע למחלוקת שנפוצה בין  רבנים חשובים, כאשר מצד אחד ניצבים הרב חיים אמסלם והרב אליעזר מלמד ובפיהם טענה, כי קיימת אפשרות לגייר גויים שקבעו את חייהם בתוכנו, אף אם לעינינו ברור שאינם מתכוונים לקיים את כל המצוות. ומצד שני, עומדים רבנים רבים, שיצאו בשצף קצף כנגד דעות אלה, ולשיטתם הדבר מנוגד לחלוטין לגמרא ולשולחן ערוך".


להורדת הקובץ

"צריך לקרוא דבריהם במתינות לפני העלאת טענות בסגנון פסול"

"אינני מן היושבים על מדין, ואין עיסוקי בגיורים", פותח הרב בוצ'קו, "וגם השואלים ומבקשים ממני לחוות דעה בנושא, לא יסיקו ממנה פסיקה הלכתית למעשה, אם כן אין דעתי מעלה או מורידה בנושא. עם כל זה, עצור במילין לא יכולתי, בראותי את ההתקפות הקשות כנגד רבנים גדולים אלו, שכביכול פוסקים המה נגד השולחן ערוך, ולאחר הבדיקה, העליתי בחכתי שאין הצדקה להתקפות אלה, מאחר וקיימת בנושא מחלוקת הלכתית, כפי שנבאר. ונמצא כי דעתם ודאי דעה לגיטימית".

ראש ישיבת היכל אליהו מוסיף ואומר כי, "טרם כל, הרי כך פסקו שני רבנים יראי שמים. מלבד זאת, הרי כולם מודים שכך סבר גם הרב עוזיאל. זאת ועוד, ידוע שהרב עובדיה יוסף זצ"ל הכשיר את הגיורים שנעשו בצה"ל, למרות הטענה שרובם אינם שומרים את כל המצוות. עובדות אלה מוכיחות בעליל, כי אף שיש מקום לחלוק עליהם, אין דעתם קטנה, וצריך לקרוא דבריהם במתינות, טרם מעלים כנגדם טענות בסגנון פוסל, כלשון בה נקטו המערערים 'דעתם השתבשה'. נמצא מכל זה, שהטוענים כי אין יסוד לדעתם של הרב אמסלם והרב מלמד - לא צדקו. מה גם שבספרי הרב אמסלם צוטטו ספרי שותי"ם רבים הסבורים כך".