איום בתביעה נגד הרב שמואל אליהו: "דברי שקר והוצאת דיבה"

במכתב גלוי של הרב חיים אמסלם לרבה של צפת, הוא התייחס לריאיון שהעניק בו טען כי אב בית דין "גיור כהלכה" יכול לגייר גם בלי קבלת מצוות, ונתן לו הזדמנות לחזור בו: "במידה ולא תעשה כן תוך 7 ימים, אאלץ בצער לשקול את צעדיי באופן משפטי"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 19/02/22 21:02 יח באדר א'

איום בתביעה נגד הרב שמואל אליהו: "דברי שקר והוצאת דיבה"
הרב חיים אמסלם, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרב חיים אמסלם, אב בית דין "גיור כהלכה", יוצא הערב (שבת) נגד הריאיון שהעניק רבה של צפת הרב שמואל אליהו ל"מקור ראשון" והתפרסם בסוף השבוע, בו התבטא בחריפות נגד רפורמת הגיור שמקדם השר לשירותי דת מתן כהנא.

"יכולה להיות מציאות שבה הרב אמסלם יגייר מישהו בלי קבלת מצוות, תחת החסות של רב פלוני, ואני כרבה של צפת אהיה חייב לרשום אותו כיהודי לצורך נישואין, ואני לא רוצה לעשות זאת. אחד כמו קריב אכן לא יוכל להתמנות כי אין לו כושר, אבל בהחלט יכול להיות כמו אמסלם, שגדל בערוגות הציבור החרדי וחושב שלא צריך קבלת עול מצוות בגיור ימונה", כך ציטט הרב אמסלם את הריאיון שהעניק הרב אליהו למקור ראשון.

"דברים אלו הם דברי שקר והוצאת דיבה", הדגיש הרב אמסלם במכתבו הגלוי שהופץ הערב, "שכן, כפי שכתבתי בכל ספריי, וכפי שהנני פועל הלכה למעשה במסגרת בתי הדין של 'גיור כהלכה', וכן כל חברי הדיינים. אין, ולא קיימת מציאות של גיור ללא קבלת עול המצוות וללא סייג, כפי המבואר בשולחן ערוך, ומוסכם על כל הפוסקים".

"דברי שקר והוצאת דיבה"

"דברי שקר והוצאת דיבה" צילום: מכתבו של הרב אמסלם לרב אליהו

"יתכן ולא קראת את הדברים במקורם, ואתה ניזון משמועות דברי השמצה והסתה, ולכן הוטעית", ניסה לתרץ הרב אמסלם בשמו של הרב אליהו, "אתה מוזמן לעיין בספר 'זרע ישראל', ולחזור בך, כי הדברים המצוטטים על ידך בשמי, שקריים. אפילו בראיון הנ"ל, אמרתי שהמתגייר צריך לקבל על עצמו את כל המצוות ללא שום התניה".

לבסוף הודיע הרב אמסלם כי, "במידה וצוטטת שלא כהלכה, אתה מוזמן להכחיש ולהבהיר דבריך בכתב, ובאותה הבמה. במידה ולא תעשה כן תוך שבעה ימים, אאלץ בצער לשקול את צעדיי באופן משפטי". 

מטעמו של הרב אליהו טרם פורסמה תגובה רשמית למכתב.