שקד על פעולות הממשלה נגד הטרור: "חופשיים לעשות הכול ללא מגבלה פוליטית"

שרת הפנים מתייחסת לפיגועים האחרונים ואומרת כי ישראל נמצאת בתוך גל טרור: "נראה שמדובר בזאבים בודדים, אין ארגון ספציפי שעומד מאחורי המתקפות" | על הפיגוע בגוש עציון ועל האזרח שחיסל את המחבל: "הקם להורגך השכם להורגו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 31/03/22 14:28 כח באדר ב'

שקד על פעולות הממשלה נגד הטרור: "חופשיים לעשות הכול ללא מגבלה פוליטית"
שקד עם עבאס במליאה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס אמש לדיון בראשות ראש הממשלה נפתלי בנט בעקבות רצף הפיגועים הקטלניים בערי ישראל. בסופו של הדיון לא התקבלו החלטות משמעותיות כמו ביטול ההקלות בחודש הרמדאן שיחל בשבת הקרובה. שרת הפנים איילת שקד התייחסה היום (ה') לפיגוע שהתרחש בשעות הבוקר בגוש עציון, בו גבר כבן 28 נפגע באורח קשה לאחר שנדקר על ידי מחבל ערבי בתוך אוטובוס. 

"ישראל תחת מתקפת טרור", הודיעה שקד. "נראה שמדובר בזאבים בודדים, אין ארגון ספציפי שעומד מאחורי המתקפות. הבוקר פלשתיני דקר ישראלי באוטובוס, ונוסע ירה בו. בעברית אנחנו אומרים 'הקם להורגך השכם להורגו'".

על ישיבת הקבינט אמש, אמרה שקד: "אתמול הייתה ישיבת קבינט, והחלטנו על מספר פעולות. התחלנו לאסוף נשק לא חוקי מהמגזר הערבי, עודדנו אנשים לשאת נשק אישי ולהתנדב למשטרה. אני מקווה שנשים סוף לגל הזה".

שקד התייחסה גם לעניין הפוליטי וליכולת של הממשלה לפעול כשהיא נשענת על מפלגת רע"מ: "אנחנו עושים כל דבר שיכול לעזור, כל דבר שהשב"כ, הצבא והמשטרה מבקשים, לפעמים אנחנו הפוליטיקאים דוחפים אותם לפעולות. אנחנו חופשיים לעשות הכול, ללא מגבלה פוליטית". 

שרת הפנים איילת שקד בכנס של ג׳רוזלם פוסט בלונדון: