הנחיות מיוחדות לחיזוק החוסן הנפשי: תנועת בני עקיבא מתכוננת לשבת

בעקבות גל הטרור הערבי, צוות החוסן הנפשי בתנועת בני עקיבא העביר הנחיות מיוחדות לצוותי ההדרכה בסניפי התנועה לקראת הגעת כ-70,000 חניכי התנועה לפעילות בשבת הקרובה. בין ההנחיות: מיתון החשיפה לתכנים במדיה והעברת מסרים בוני חוסן

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/22 11:00 כח באדר ב'

הנחיות מיוחדות לחיזוק החוסן הנפשי: תנועת בני עקיבא מתכוננת לשבת
אילוסטרציה, צילום: בני עקיבא

גל הטרור הערבי מביא את הדור הצעיר להתמודדות עם חרדות ומצוקות. החשש והחרדה גוברים במיוחד בעידן הרשתות החברתיות והסרטונים הקשים שרבים נחשפים אליהם באופן בלתי פוסק, ולעתים גם באופן לא מכוון.


 
בעקבות המצב, צוות החוסן הנפשי בתנועת בני עקיבא העביר הנחיות מיוחדות לצוותי ההדרכה בסניפי התנועה לקראת הגעת כ-70,000 חניכי התנועה לפעילות בשבת הקרובה. צוות העובדות הסוציאליות של התנועה התייחס למספר נקודות משמעותיות - חשיבות השמירה על השגרה, מיתון החשיפה לתכנים במדיה, העברת מסרים בוני חוסן, ניתוב לעשייה ועוד.

שיח ופעולה בוני חוסן לאור המצב הביטחוני

  • נשמור על השגרה כמיטב יכולתנו - נעודד להמשיך פעילות קבועה בכל מרחבי פעילות התנועה. השגרה מחזקת ומעצימה חוויה של שליטה ורציפות גם במציאות לא פשוטה.
  • נעביר מסרים בוני חוסן - ביטחון, אמונה בקב"ה, תקווה ואופטימיות. נזכור שכל חניך\כה מגיבים בדרך אחרת. נעודד שיתוף ונשדר ביטחון, תקווה ואופטימיות ביחס לעתיד ונסמן את המצב המתוח כזמני. נשדר אמון ביכולת התמודדות שלהם כקבוצה\ שבט וכיחידים עם המצב
  • נמתן חשיפה לתכנים במדיה - נעזור לחניכים להבחין בין עובדות לבין דעות או שמועות. נעודד את החניכים למתן את הצפייה בעדכוני החדשות, נשוחח על החשיבות להימנע מצפיה בסרטונים ותמונות מזירת האירוע וכמובן לא להפיץ הלאה. הפצת סרטונים ותמונות מאירועים, פוגעת במשפחות הנפגעים, זורעת פחד ומערערת את תחושת הביטחון ועל כן פוגעת בחוסן הפסיכולוגי שלנו.
  • ניתוב לעשייה - נפעל יחד כקבוצה כדי לתמוך במעגלים השונים וכתגובה למציאות באמצעות יוזמות חינוכיות, התנדבויות, לימוד תורה שילוט, דיונים, תפילות משותפות וכו' (נפקיד בידי החניכים תפקידים המתאימים ליכולותיהם. פעילות ומילוי תפקיד אחראי מחזקים וממתנים עיסוק יתר בפחדים ויוצרים תחושת משמעות)
  • הסביבה המוכרת - שימו לב לקומונריות/ שינשינים/ בנות שירות וכו' ,כיצד הם מתמודדים במציאות מורכבת שאינה בסביבה המוכרת והביתית. 
  • נזכור למלא את המשאבים שלנו - נזכור לקחת רגע לעצמנו ונמצא את משאבי החוסן שלנו בדרך שמתאימה לנו (תפילה, הליכה, חיבוק, משהו מתוק).