גל טרור טלפון נייד בשבת ומתפללים עם רישיון לנשק: הנחיות מיוחדות לתפילות בבתי כנסת

בעקבות רצף הפיגועים האחרון שגבה את חייהם של 11 בני אדם, הארגון העולמי של בתי הכנסת מפרסם שורת הנחיות מיוחדות, וקורא לגבאים, ראשי הקהילות והמתפללים להגביר ערנות במהלך התפילות בימי החול ובשבת

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 30/03/22 12:16 כז באדר ב'

טלפון נייד בשבת ומתפללים עם רישיון לנשק: הנחיות מיוחדות לתפילות בבתי כנסת
צילום: shutterstock

רצף הפיגועים בערי ישראל בשבוע האחרון הובילו לכוננות שיא של מערכת הביטחון. מוקדם יותר היום (ג'), ערך שר הביטחון בני גנץ הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ רונן בר, ראש אמ"ן אלוף אהרון חליבה, ראש אמ"ץ אלוף עודד בסיוק, מתאם הפעולות בשטחים אלוף רסאן עליאן, ראש אג"ס אלוף טל קלמן וראש האגף המדיני ביטחוני דרור שלום.

שר הביטחון סיכם כי יתקיימו צעדים של פריסת כוחות מאסיבית, כאשר בשלב זה איו"ש מתוגברת ב-12 גדודים ועזה בשני גדודים. זאת בכדי למנוע אירועים, לטפל באירועים באופן מיידי ולהחזיר את תחושת הביטחון.

על רקע המציאות הביטחונית העגומה, הארגון העולמי של בתי הכנסת מפרסם היום (ד') שורת הנחיות מיוחדות להתמודדות והיערכות עם המצב. הארגון קורא לגבאי בתי הכנסת, ראשי הקהילות והמתפללים להגביר ערנות במהלך התפילות בימי החול ובשבת.

גבאי בית הכנסת ידאג לעזרה ראשונה 

בארגון העולמי של בתי הכנסת מבקשים מכל מתפלל או מתפללת המחזיקים נשק ברישיון, לשאת את הנשק עימם בעת ההגעה לתפילות - גם ביום השבת. יש לוודא שבכל מניין יש לפחות מתפלל אחד שנושא נשק.

על גבאי בתי הכנסת לדאוג להצבת ערכת עזרה ראשונה באופן קבוע ובמקום בולט בבית הכנסת. כמו כן, על ראשי הקהילות לאתר את אנשי המקצוע המוכשרים במתן עזרה ראשונה שיהיו בכוננות לניהול טיפול בנפגעים בעת הצורך.

מתפללים עם נשק, ארכיון

מתפללים עם נשק, ארכיון צילום: shutterstock

יש לוודא כי לבית הכנסת יציאות חירום מסודרות וליידע את המתפללים על אופן היציאה וההמלטות בעת חירום. על גבאי בתי הכנסת לדאוג כי גם במהלך השבת יהיה בבית הכנסת טלפון נייד לשימוש בשעת חירום ולעדכן את המתפללים על מיקומו בבית הכנסת.

בארגון אומרים כי, "הנחיות אלו הן ההשתדלות שאנו מחויבים לה על פי ההלכה יחד עם תפילה לאבינו שבשמיים. אנו קוראים לבתי הכנסת להעתיר בתפילות ובתחנונים לקב"ה שיאמר די לצרותינו. אנו קוראים להרבות בלימוד תורה ובקריאת תהילים לעילוי נשמת הנרצחים ולרפואת הפצועים. בנוסף, יש להתפלל לשלום חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון שעומדים בחזית עבור כל אזרחי ישראל".