הרצוג למלך ירדן: "עלינו להילחם יחד נגד כל סוג של טרור"

נשיא המדינה התקבל בארמון המלכותי של מלך ירדן עבדאללה השני, בטקס רשמי הנפתח במסדר כבוד על רקע דגלי ישראל וירדן. הרצוג לא התעלם מ-11 הנרצחים בפיגועים האחרונים: "לעומת המראות הנוראיים של אתמול, אנחנו מציעים אלטרנטיבה אחרת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/03/22 15:07 כז באדר ב'

הרצוג למלך ירדן: "עלינו להילחם יחד נגד כל סוג של טרור"
הנשיא בירדן, צילום: חיים צח, לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג המריא הבוקר (ד') מישראל לעמאן, ועם נחיתתו עשה דרכו לארמון המלכותי של מלך ירדן, עבדאללה השני, שם התקבל בטקס רשמי על ידי מסדר כבוד על רקע דגלי ישראל וירדן. לאחר מכן נפגש עם מלך ירדן עבדאללה השני לפגישה בארבע עיניים. בפתח פגישתם גינה מלך ירדן את אירועי הטרור האחרונים והשתתף בצער המשפחות. בשעה 15:15 נחת הרצוג בישראל וחתם את ביקורו בירדן.

בשבועות האחרונים קיים הנשיא הרצוג מספר פגישות מדיניות בעלות חשיבות רבה. בתחילת השבוע קיים פגישת עבודה מדינית עם מזכיר המדינה של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, שהתקיימה שעות ספורות לפני פתיחת "פסגת הנגב" בשדה בוקר. בתחילת החודש הנשיא ערך ביקור מדיני בטורקיה בהזמנתו של הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן. 

הנשיא הרצוג פתח והזכיר את שורת הפיגועים שבוצעו על ידי מחבלים מוסלמים: "סבלנו מהתקפות טרור מתועבות בעשרת הימים האחרונים. חייהם של 11 חפים מפשע נגדעו על ידי התקפות איומות של טרוריסטים שפלים. עלינו להילחם יחד נגד כל סוג של טרור ולשתף פעולה למען ביטחון מדינותינו. זהו יום עצוב בישראל. אזרחים מובאים למנוחות. אני מודה לך על הגינוי שלך כמו של מדינות ומנהיגים רבים, כולל באזורנו, אשר גינו את המתקפה הנתעבת הזו. לעומת המראות הנוראיים של אתמול, אנחנו מציעים אלטרנטיבה אחרת של דיאלוג בין אנשים, של כבוד, של שיח אחד עם השני, של להראות לאזור שיכולה להיות דרך אחרת". 

בארמון עם מלך ירדן עבדאללה

בארמון עם מלך ירדן עבדאללה צילום: חיים צח, לע"מ

"אני תמיד אומר, העובדה שמנהיגים מוסלמים נפגשים יחד עם מנהיגים יהודים ומנהיגים ישראלים היא אלטרנטיבה לתהום השנאה ושפיכות הדמים. ולכן אנו מתקדמים עם השותפויות והדיאלוג בינינו, לעבר שלום ושגשוג לטובת כל עמי האזור, כולל האומות שלנו וכולל שכנינו הפלסטינים".

הרצוג התייחס לחג הפסח הקרב, לרמדאן של המוסלמים ולחג הפסחא הנוצרי: "כאשר אנחנו נכנסים לימים אלו, שקדושים עבור כל שלוש הדתות, עם חג הפסחא, הפסח, וכמובן חג הרמדאן, עלינו לאפשר לכולם לממש את אמונתם בביטחון, בביטחה ובשלווה. לשם כך אנחנו צריכים לפעול. אנחנו יודעים שיש דיאלוג מתמיד בין ממשלת ישראל לממשלתך לעבר המטרה הזו, כמו בין שאר השותפים באזור".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן