הנשיא הרצוג נפגש עם בלינקן: "נפעל יחד למציאת שיתוף פעולה אזורי נוסף"

יצחק הרצוג נועד עם אנתוני בלינקן, לקראת "פסגת הנגב" שתערך הערב ומחר בשדה בוקר. "מחויבות אישית שלי להתקדם ולנסות לעזור בכל שיתוף הפעולה האזורי והפעילויות הרלוונטיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/22 13:34 כד באדר ב'

הנשיא הרצוג נפגש עם בלינקן: "נפעל יחד למציאת שיתוף פעולה אזורי נוסף"
הרצוג עם בלינקן, צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג קיים היום (א') פגישת עבודה מדינית עם מזכיר המדינה של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, שהתקיימה שעות ספורות לפני פתיחת "פסגת הנגב" הערב בשדה בוקר בהשתתפות שרי החוץ של ישראל, ארה"ב, איחוד האמירויות, בחריין ומצרים.

נשיא המדינה אמר כי המהלך התאפשר אודות הסכמי אברהם ושיבח את שר החוץ יאיר לפיד. "נפעל יחד למציאת שיתוף פעולה אזורי נוסף ולטובת כל העמים באזור ולטובת השלום, וכמובן למניעת כל איומים על ישראל, כמו גם המחויבות האישית שלי להתקדם ולנסות לעזור בכל שיתוף הפעולה האזורי והפעילויות הרלוונטיות שאנו דוחפים קדימה יחד עם חברינו ובני בריתנו באזור זה. אדוני המזכיר, אנו מברכים אותך כאן לא רק כחבר אלא גם בגלל שארצות הברית היא בעלת הברית החשובה והחברה הקרובה ביותר של ישראל בעולם. אנו רואים בך חברים וחלק מהמשפחה". 

הנשיא הוסיף ובירך את באי הפסגה בעברית, ערבית ואנגלית: "ברוכים הבאים למדינת ישראל".

בלינקן: "זה נפלא להיות בישראל"

אנתוני בלינקן התרגש מהגעתו לישראל. "הערב, כשנגיע לפסגת הנגב, יקרה שם משהו יוצא דופן שלא היה נראה הגיוני לפני כמה שנים. נורמליזציה הופכת לנורמה החדשה באזור ואני חושב שזה ימשוך עוד מדינות מכיוון שהן רואות את היתרונות של שיתופי הפעולה האלה בין כל כך הרבה מדינות מובילות באזור".

לדבריו של מזכיר המדינה, ארצות הברית גאה מאוד להיות חלק מהתהליך. "לתמוך במאמצים להעמיק את השותפויות עם מדינות שכבר נרמלו יחסים עם ישראל, ולסייע בחיפוש אחר שותפים חדשים. לוודא שכולנו עובדים ביחד וכל זאת כשאנו עושים זאת בצורה שתגן על ביטחוננו המשותף כי אנחנו ניצבים בפני אתגרים משותפים, אך גם מוצאים דרכים לערוך שינויים משמעותיים בחיי אזרחינו, וזו ההזדמנות האדירה של מה שמתגבש בנגב היום".

ההזדמנות לעבוד יחד, להשקיע ביחד, בתשתיות, בבריאות עולמית, בהתמודדות מול שינויי האקלים, באנרגיה מתחדשת, בניסיונות לקדם את העסקים שלנו ביחד ותוך כך גם את העמים שלנו. זהו חזון עוצמתי וחיובי להפליא לעתיד וישראל הופכת את זה למציאותי, ואני מברך על כך".

לסיום הוא אמר: "עבורי זה תמיד נפלא ומשמעותי במיוחד להיות בישראל. לארצות הברית יש קשר עמוק למדינה הזו, למערכת היחסים הזו, לשותפות הזו, לברית הזו. יש לנו התחייבות קדושה לביטחונה של ישראל. הנשיא ביידן הדגיש זאת שוב לאחרונה עם הענקת מיליארד דולר לכיפת ברזל, דבר שהציל חיים בעבר, ובמידת הצורך יעשה זאת שוב בעתיד. אני רק אסכם שזה מאוד משמעותי עבורי גם ברמה האישית, אז תודה לך."