פיגוע ירי בבני ברק הרב לאו קורא להרבות בתפילה | בחמ"ד מתארגנים לתפילה משותפת

חמישה בני אדם נרצחו בפיגוע ירי בבני ברק בידי מחבל פלשתיני מאזור השומרון. בתגובה: לא תותר כניסת פועלים מחר אל חלק מהיישובים | בחמ"ד מתארגנים לתפילה משותפת

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 29/03/22 23:02 כו באדר ב'

הרב לאו קורא להרבות בתפילה | בחמ"ד מתארגנים לתפילה משותפת
זירת הפיגוע בבני ברק, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יומיים אחרי הפיגוע הקשה בחדרה שגבה את חייהם של שני חיילי מג"ב, הטרור שוב מרים את ראשו. חמישה בני אדם נרצחו הערב (ג') בפיגוע ירי בעיר בני ברק, כאשר מחבל מאזור צפון השומרון פתח בירי בכמה זירות שונות ולאחר מכן חוסל. 

במערכת הפוליטית הזדרזו להגיב לאירוע הקטלני, והאשימו את הממשלה הנוכחית והעומד בראשה. "הכתובת על הקיר רשומה על שמם של שר הבט"פ עמר בר לב והמפכ"ל קובי שבתאי, בעלי האחריות הכי כושלים בתולדות מדינת ישראל". 

גם במערכת האזרחית התקבלו תגובות רבות. הרב הראשי לישראל, הרב דוד  לאו, התייחס לאירועים האחרונים וביקש להרבות בתפילה. "עם ישראל נתון בימים האחרונים תחת מתקפת טרור פרועה ורצחנית, זהו הזמן בו עלינו לקחת את אומנות אבותינו בידינו. ולקרוע את שערי השמים בתפילות לה' שיאמר די לצרותינו. אני קורא לכלל הציבור להוסיף אחרי כל תפילה את פרק קכ"א ולאחריו תפילת אחינו כל בית ישראל. נתפלל ונייחל לקב"ה שיאמר די לצרותינו ולא נראה יותר את המראות הקשים הללו.

על רקע הפיגועים הקשים של הימים האחרונים, החמ"ד  ותנועות הנוער הדתיות יוזמות תפילות המוניות בבתי הספר. בשעה 12:00 מחר כלל תלמידי ותלמידות החמ"ד צפויים לעצור את שגרת הלימוד ולהשתתף בתפילה.היוזמה התחילה על ידי מספר קומונרים בתנועת הנוער אריאל, אלחנן וולף ראש תחום בנים שאמר, "בשעה קשה זו, אנו קוראים לכל עם ישראל להתאחד איתנו בתפילה". 

בדוברות עיריית ביתר עילית נמסר כי בשל המצב הביטחוני ובעקבות ההתראות הרבות, בהוראת מח"ט עציון, מחר (יום ד') לא תהיה כניסת פועלים פלשתינים אל העיר. ידיעה זו מגיעה בעקבות הודעתו של מח"ט בנימין כי מחר, תאריך בו חל יום האדמה, לא תותר כניסת פועלים אל היישובים. 

הקומיקאי חנוך דאום שיתף את כאבו, ובפוסט שהעלה לחשבון הפיסבוק שלו כתב, "אני לא מבין בביטחון ולא יודע מה צריך לעשות, אבל אני כן יודע שלא הגענו לכאן כדי שישחטו אותנו, את נשותינו ואת ילדינו ברחובה של עיר".