הבן של הרב בני לאו יוצא להגנתו: גדי טאוב כן ולוסי אהריש לא?

הרב ידידיה לאו, בנו של יוזם 929 משיב אש למתקפות נגד אביו, טוען כי מי שעומד מאחוריהן הוא צבוע ומסביר שהמגישה אינה סמל להתבוללות: "ההזמנה שלה נעשתה ממש בתום לב, בלי שאף אחד מהמעורבים זכר את הפרט הביוגרפי הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/03/22 13:19 כו באדר ב'

הבן של הרב בני לאו יוצא להגנתו: גדי טאוב כן ולוסי אהריש לא?
לוסי אהריש, לא סמל להתבוללות, צילום: Moshe Shai/FLASH90

בימים האחרונים מתחוללת סערה ברשתות על הזמנתה של המגישה לוסי אהריש להנחות בכנס התנ"ך של מיזם 929 שמתקיים היום (ג'), מאחר והיא ערביה ישראלית שנשואה ליהודי, השחקן צחי הלוי. הרב עמיחי אליהו, תקף אתמול את בחירתו של הרב בני לאו באהריש וטען: "'רב' שלוקח סמל של התבוללות להוביל כנס בארגון שמתיימר להוביל את לימוד התנ"ך במדינה לא מאמין בערכים של התנ"ך, לא מאמין במה שהוא מסמל לעם היהודי ולעולם כולו". 

בעקבות הדברים, הרב ידידיה לאו, בנו של הרב בני, יצא להגנת אביו והבהיר: "אני עושה עכשיו שני דברים שאני משתדל לא לעשות - דן בנושא ציבורי בפייסבוק ומגן על אבא שלי. התבוללות היא רעה. גם נישואי תערובת וגם התבוללות רוחנית ואיבוד החיבור לתורה".

"אין קשר בין זה לבין הקמפיין הנוכחי, שלצערי גם מורי ורבי, הרב רא"ם הכהן נשאב אליו (אני כותב את זה אחרי שנפגשתי איתו לשיחה ארוכה). גם אני, כמו כל יהודי, הזדעזעתי קצת בהתחלה. באמת איך אפשר לתת במה ל'סמל התבוללות' בוועידה העוסקת בתנ"ך (אפילו במושב על תורה לכל באי עולם). זה באמת נראה רע", המשיך הרב לאו.  

הפוסט של הרב ידידיה לאו,

הפוסט של הרב ידידיה לאו, צילום: מתוך הפייסבוק

"לכן הקמפיין הזה כל כך יעיל וגאוני. מרגע שלוסי אהריש היא 'סמל התבוללות' - ההתנגדות ברורה. אלא שאהריש לא מניפה שום דגל של התבוללות ולא הפכה את עצמה לסמל. היא ערביה ישראלית שתומכת בישראל, מגישה פופולארית ואהובה, ובעיקר - שותפה של 929 כבר שנים ארוכות, עוד לפני שנודע על הקשר שלה עם יהודי", אמר הרב לאו הבן, וציין כי, "אבא שלי הציע לרב חיים נבון לשוחח איתה ולשמוע ממנה את זה ישירות. ההזמנה שלה נעשתה ממש בתום לב, בלי שאף אחד מהמעורבים בכלל זכר את הפרט הביוגרפי הזה שלה, שהיא לא מנפנפת בו והוא לא המיתוג שלה. אז מי החליט שהיא סמל? שאלה טובה".

הרב לאו הוסיף וטען כי זאת את אותה שאלה אפשר להפנות גם למארגני כנס "אבן ישראל לחינוך יהודי בעולם פוסט-מודרני", שנערך בקיץ שעבר, ואחד המשתתפים הבכירים בו הוא יהודי מתבולל: "כנס שהרב דרוקמן הזמין לבוא אליו, מופיעים בו הרב יהושע שפירא והרב חננאל אתרוג וגם, כמה נפלא, הרב חיים נבון ואיתם - גדי טאוב. שהוא עצמו נשוי לגויה. בכנס על חינוך יהודי. אז התורה לא חגרה שק, כי זה כנס בעד שמרנות ושמרנות זה טוב אז מותר להזמין גם יהודי מתבולל. הרב רא"ם אמר לי שבעיניו זה אכן חמור מאוד, אבל ברור שהוא לא יצא עכשיו כנגד הרב דרוקמן וגם לא כנגד הרב אמנון דוקוב, שגם הוא מורי ורבי מישיבת עתניאל והשתתף באותו כנס".

"האם צריך להילחם בהתבוללות? כן", אמר הרב ידידיה לאו וסיכם: "האם להפוך את לוסי אהריש ל'סמל התבוללות' כדי לנגח את 929 עוזר להילחם בהתבוללות? תרשו לי להישאר בספק".

תכנית הכנס - בפנים הרב דרוקמן וגדי טאוב

תכנית הכנס - בפנים הרב דרוקמן וגדי טאוב צילום: כנס אבן ישראל לחינוך יהודי בעידן הפוסט מודרני