מיזם 929 הרב עמיחי אליהו נגד הרב בני לאו והבחירה בלוסי אהריש למנחה בוועידת התנ"ך: "רב"

יושב ראש‏ איגוד רבני הקהילות בישראל, יצא נגד הבחירה באשת התקשורת הערביה הנשואה לשחקן צחי הלוי, להנחות פאנל בוועידת התנ"ך: "מעדיף פוסט של יהודי מסורתי שמחובר לשורשים, מאשר אלף תכניות ללימוד תנ"ך של רבנים סרוגים שאיבדו את דרכם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/03/22 18:24 כה באדר ב'

הרב עמיחי אליהו נגד הרב בני לאו והבחירה בלוסי אהריש למנחה בוועידת התנ"ך: "רב"
הרב בני לאו, צילום: דפנה טלמון

בהשתתפות אלפי בני אדם צפויה להיפתח מחר (ג') בירושלים ועידת התנ"ך של מיזם 929. בימים האחרונים שמה של מנחת אחד הפאנלים, לוסי אהריש, הביא לזעם בקרב משתתפים ורבנים. אהריש, נשואה לשחקן צחי הלוי, והיה מי שטען כי מדובר בעידוד להתבוללות.

הרב עמיחי אליהו, יושב ראש‏ איגוד רבני הקהילות בישראל‏, התייחס היום לסוגיה בחשבון הפייסבוק שלו, וכתב כי הוא "מעדיף פוסט של יהודי מסורתי שמחובר לשורשים, מאשר אלף תכניות ללימוד תנ"ך של רבנים סרוגים שאיבדו את דרכם". אל דבריו, שכוונו נגד הרב בני לאו העומד בראש "מיזם 929 - תנ"ך ביחד" שהוקם בשנת 2014, צירף הרב עמיחי צילום מסך מציוץ של מני אסייג. 

"במקום לנהל ויכוחים אין סופיים בתוך הציונות הדתית, חייבים לחבור לאותם כוחות בריאים, לאומיים, אמוניים שקיימים במחנה החילוני, המסורתי והחרדי".

לקראת סיום דבריו יצא הרב עמיחי אליהו נגד הרב בני לאו והבחירה באהריש כמנחה באירוע: "'רב' שלוקח סמל של התבוללות להוביל כנס בארגון שמתיימר להוביל את לימוד התנ"ך במדינה לא מאמין בערכים של התנ"ך, לא מאמין במה שהוא מסמל לעם היהודי ולעולם כולו".

לסיום הוא כתב: "הציבור הדתי לא מאמין בגישה העלובה הזו, הציבור החילוני לא מאמין בגישה העלובה הזו. הציבור המסורתי לא מאמין ברפיסות הזו, רק קומץ של רבנים הזויים עם אנשי שמאל קיצוני שיודעים לגנוב את כספי משלמי המסים".

הרב בני לאו: "לומר שאני מחפש דרך להעצים התבוללות זה עלבון"

מספר שעות קודם לפוסט של הרב עמיחי אליהו, התראיין הרב בני לאו ב"ישראל היום", ואמר: "חשבתי שמסע הצלב יהיה יותר לכיוון של רבה רפורמית או 'היהודים באים'. לוסי אהריש נבחרה לתפקיד מנחה כאחת מהדמויות הערביות המשולבות ביותר בישראל. במהלך הדיונים לקראת האירוע לא עלה אפילו פעם אחת הנושא שלה כסמל התבוללות. האמת היא שהדבר האחרון שאפשר לומר עליה זה שהיא סמל להתבוללות, היא כל כך מכבדת זהויות ואומרת שהילדים שלה יבחרו את הדרך שלהם", אמר הרב לאו.

"אני אומר בכנות – הבחירה בלוסי אהריש נעשתה בתום לב. במשך חודשים היינו במעגלים של הפקה עם לא מעט אנשים מכל צבעי הקשת, דתיים, חילונים, ואף אחד לא העלה את נושא ההתבוללות. אין לי שום כוונה לחזק את מגמת ההתבוללות בישראל. לומר שאני מחפש דרך להעצים התבוללות זה עלבון".