לאחר העדויות הקשות על הטרדות מיניות: מנהלת הסמינר צביה רוטנברג פורשת

מנהלת סמינר "מעלות" ברמת שלמה בירושלים החשודה בביצוע שורת הטרדות מיניות כלפי מספר נשים לכאורה, הודיעה היום על סיום תפקידה. רוטנברג לא הופיעה בפני בית הדין של הרב אליהו, על אף שזה זימן אותה כדי להציג בפניו את גרסתה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/03/22 16:42 כה באדר ב'

לאחר העדויות הקשות על הטרדות מיניות: מנהלת הסמינר צביה רוטנברג פורשת
צילום: Hadas Parush/Flash90

צביה רוטנברג, מנהלת סמינר "מעלות" ברמת שלמה, הודיעה היום (ב') על סיום תפקידה, כך מסר עורך דינה, מוטי רגב. לפני כחודש פורסם ב"ישראל היום" תחקיר מקיף בו נטען כי רוטנברג פגעה מינית בחמש נשים שונות.

אל בית הדין של הרב שמואל אליהו, רבה הראשי של צפת, הגיעו עדויות על חשד לניצול והטרדה מינית מצידה של רוטנברג כלפי שורת נשים. בית הדין, בו חברים הרבנים שמואל אליהו, מנחם מנדל שפרן וראובן נקאר, שלח אתמול זימון לרוטנברג להופיע בפניו כדי שתוכל לשטוח בפניו את טענותיה ולהציג בפניו את הצד שלה לסיפור. לאחר שרוטנברג לא הגיעה ואף לא הביעה נכונות להתייצב בפני בית הדין בזמן כלשהו, הודיע בית הדין כי ניתנת לה הזדמנות נוספת להגיע ולהגיב לחשדות.

"חלק מהנפגעות נמצאות בסכנה לאבד עצמן לדעת"

בתגובה לאירועים ובשל העיכובים שנוצרו בטיפול בפרשה, הוציא הרב יהושע אייכנשטיין, ראש ישיבת "יד אהרון", מכתב דחוף בו טען כי הנשים שנפגעו לכאורה מרוטנברג מצויות במצב נפשי מורכב ועלולות לפגוע בעצמן: "נודע לי מאישה מקצועית שמטפלת בנפגעות וכן ממקור אחר מוסמך. שיש בנות שנפגעו ממנהלת הסמינר גם בעבר הקרוב, ויש מהן שנמצאות בסכנה לאבד עצמן לדעת. זה שלא רוצים להודות על הפגיעות מגביר את הסכנה, ולכן אף על פי שהסמינר לא באחריותי, מכל מקום אני רואה חובה לעצמי לפרסם שהיו פגיעות".

במחאה על העיכובים בפרשה, מאה נשים חרדיות הפגינו לפני שבועיים בשערי הסמינר בקריאה לברר את הטענות. היום מסרו הפעילות כי "כעת, כשהדברים מתבררים בידי רבני בית דין שאינם מוטים ואין להם קרבת משפחה לגברת הנ"ל, ולאחר שהגאון רבי יהושע אייכנשטיין שליט"א הוציא את המכתב, אנו מקוות כי תצא האמת לאור ויינקטו הצעדים הנדרשים".