אחרי פליטות הפה - עמר בר-לב מסביר: "התרגשתי והתבלבלתי"

השר לביטחון הפנים התייחס לתקריות השונות להן היה שותף במהלך השבוע | על ההקלטה המביכה בה נשמע אומר כי המחבל מבאר שבע נרצח: "אמירות מיותרות". על דבריו בהלוויית דוריס יחבס: "לא שמתי לב, אני מתנצל בפני המשפחה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/03/22 20:43 כג באדר ב'

אחרי פליטות הפה - עמר בר-לב מסביר: "התרגשתי והתבלבלתי"
בר-לב בהלוויה, צילום: Flash90

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב מסיים שבוע קשה במיוחד מבחינה אישית. לאחר הפיגוע הקשה בבאר שבע בו נרצחו על ידי מחבל בדואי ארבעה יהודים, ספג הציבור הישראלי את פליטת הפה בהלוויה, לאחר מכן הגיעו הקלטה מביכה, ציוץ מיותר ופיטורי הדובר שלו. הערב (ש') השר הסביר את הכול בתכנית "פגוש את העיתונות".

בהלווייתה של אחת הנרצחות, דוריס יחבס הי"ד, אמר בר-לב, למרות שהמחבל חוסל, כי "לא נשקוט עד שהפושע והטרוריסט הזה יגיע לכלא ויישפט בכל חומרת הדין". הערב הוא הגיב לדברים: "לא שמתי לב, אני מתנצל בפני המשפחה. הגעתי ללוויה ואני רואה את הגופה לפניי, את בעלה יוסי מתייפח, שתי בנות ובן שלו על הצוואר, מה אני אגיד לך? התרגשתי והתבלבלתי. כנראה כשאתה מתבגר זה הרבה יותר קשה ורגשני, זה מה שקרה".

על ההקלטה בה נשמע אומר כי המחבל נרצח, אמר: "אין לי מה לומר. אמירות מיותרות, אני לוקח עליהן את מלוא האחריות. אבל שלא נתבלבל, זה לא פוגע כהוא זה במאבק של משטרת ישראל ושלי בפשיעה בכלל ובפשיעה במגזר הערבי".

ביום חמישי פורסם ציוץ בחשבון הטוויטר של בר-לב, אותו הוא סיים במילים "לא נשקוט עד שלא נשים את המבריחים בכלא ונעמיד אותם לדין", למילים התווסף פרצוף קורץ, דבר שהרגיז רבים. בר-לב הסביר: "אני לא עשיתי את הטעות הזאת, אני לוקח עליה אחריות. יש אחריות מקצועית ויש אחריות במקרה הזה מיניסטראלית לגבי האנשים שלי ולכן אני לא מסיר ממני את האחרית, אבל יחד עם זה יש אחריות מקצועית, זה לא היה על דעתי, זה היה נורא ואיום ולצערי זה קרה".

צילום: צילום מסך

"אני לא ראיתי את הציוץ הזה, אבל זה לא משנה, אני לוקח אחריות. לא אישרתי את זה, לא ראיתי את זה. ביקשתי מהדובר להוציא ציוץ פרגון למשטרת ישראל על המבצע המאוד גדול שהיא עשתה בבוקר שהיא אספה נשקים, סמים וכן הלאה, זה מה שביקשתי ממנו. נסעתי לנחם את משפחת הרב קנייבסקי והוא עדכן אותי שיש בלגן ואמר לי 'תסתכל על הציוץ"'.