עמית סגל: כך בני גנץ נקם בבנט

אחרי שראש הממשלה הודיע כי יבקר בהודו כמה ימים לפני שר הביטחון, בלשכתו של גנץ הקדימו במפתיע את הביקור בשלושה ימים בלי לתאם עם משרדו של בנט. עמית סגל "מעיד על המתיחות העמוקה ששוררת בין הלשכות"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 24/03/22 20:29 כא באדר ב'

עמית סגל: כך בני גנץ נקם בבנט
גנץ ובנט בכנסת, צילום: פלאש 90

לפני שבוע פירסמה לשכתו של בנט כי הוא יגיע לביקור רשמי ראשון בהודו וכך יצאה ההודעה הרשמית: "בהזמנת ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי - ראש הממשלה, נפתלי בנט, ייצא לביקור רשמי ראשון בהודו בתחילת חודש אפריל הביקור יתקיים בסימן 30 שנים לכינון היחסים בין ישראל והודו

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ייצא לביקור רשמי ראשון בהודו, בצאת השבת, 02 באפריל 2022, א' בניסן תשפ"ב, בהזמנת ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי. המנהיגים נפגשו לראשונה בשולי ועידת האו"ם לשינוי אקלים בגלאזגו שנערכה בחודש אוקטובר האחרון, בה הזמין מודי את רה"מ בנט לביקור רשמי במדינה".

גם ראש הממשלה, נפתלי בנט הגיב לביקור: "אני שמח לצאת לביקור רשמי ראשון בהודו בהזמנתו של ידידי, ראש הממשלה מודי, כדי להמשיך להוביל ביחד את הדרך המשותפת ביחסי המדינות. מודי הוא האדם שהתניע מחדש את היחסים בין הודו וישראל, ויש לכך חשיבות היסטורית".

אלא שמאחורי הביקור מסתתרת יריבות שהולכת וגדלה בין ראש הממשלה לשר הביטחון, בני גנץ שגם היה צריך לבקר בהודו כמה ימים אחרי הביקור המתוכנן של ראש הממשלה. כששמע על ביקורו של בנט הקדים גנץ את ביקורו ב-3 ימים, מבלי לתאם עם לשכתו של בנט: "30 שנה ליחסי הביטחון בין הודו לישראל – משלחת ביטחונית בראשות שר הביטחון בני גנץ תגיע להודו לטקס וסדרת דיונים על שדרוג יחסי הביטחון בין המדינות

שר הביטחון בני גנץ ימריא בשבוע הבא (29.03.22) בראש משלחת ביטחונית מורחבת לביקור מיוחד לציון 30 שנות יחסי ביטחון בין הודו לישראל".

העיתונאי עמית סגל פירסם על המקרה בחשבון הטלגרם שלו: "שימו לב לנקמת גנץ בבנט: לשכת שר הביטחון מודיעה במפתיע שהקדים את ביקורו בהודו ויגיע שלושה ימים לפני שראש הממשלה ינחת שם. ההודים יצטרכו לקבל את שתי המשלחות בתוך שבוע.
ביקורו החפוז של גנץ לא תואם עם לשכת בנט ומעיד על המתיחות העמוקה ששוררת בין הלשכות. תזכורת: השבוע גילה גנץ שביקור בנט ייערך כמה ימים לפני שלו".