יו"ר ההסתדרות הלאומית באולפן כיפה: "יש לנפתלי בנט ציון נכשל"

בתקופה האחרונה ההסתדרות הלאומית מנהלת מספר מאבקים: העלאת שכר המינימום ל-7,000 שקלים והתאגדות אנשי הקבע. יו"ר הארגון יואב שמחי חושף מה אמרה לו השרה איילת שקד בנוגע לפליטים האוקראינים ומה הוא חושב על נתניהו

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 24/03/22 18:04 כא באדר ב'

יו"ר ההסתדרות הלאומית באולפן כיפה: "יש לנפתלי בנט ציון נכשל"
יואב שמחי בראיון לכיפה, צילום: חדשות כיפה

ברקע המלחמה באוקראינה שהביאה עד כה אלפי פליטים לישראל, פנו בהסתדרות העובדים הלאומית לשרת הפנים איילת שקד בדרישה להעניק לאותם אוקראינים אישורי עבודה על מנת שיוכלו לכלכל את עצמם בזמן שהותם בארץ.  בריאיון עם חדשות כיפה, מסביר יו"ר ההסתדרות הלאומית יואב שמחי את המהלך. 

"אם הם מוצאים עבודה, ובמלונאות חסר 1,000 עובדים למה לא להכניס אותם לשם?", שאל שמחי וטען: "אפשר למצוא להם עשרות מקומות עבודה".

אתה לא חושב שזה ישכנע אותם להישאר אחרי שהם ימצאו עבודה כדאית וכלכלית?

מדברים על זה בענף הבנייה שהסינים יישארו והמולדבים יישארו והם לא נשארים. כשבאירופה יהיה שקט וטוב יותר - טוב להם לגור שם. אני מכיר אנשים שחזרו לשם כי שם יותר טוב להם. אירופה היא עדיין באיכות חיים טובה מישראל.

אז מה השרה שקד ענתה לכם?

השרה פינתה לי הבוקר 5 דקות בוועידה כלכלית. אחרי שהצגתי בפניה את היתרונות והחסרונות שהמעסיקים דואגים לדיור היא אמרה שהיא תשקול את זה בחיוב ואני מתכוון להפעיל לחץ על כל המשרדים השונים כדי שישקלו את העניין כי אני חושב שזה דבר חברתי וחשוב לא לשכוח מאיפה באנו.

איזה ציון אתה נותן לממשלה?

אני רוצה לדבר על ראש הממשלה כי הוא מוביל את הקטר. יש לו ציון נכשל בנוגע לזוגות הצעירים. הם לא נותנים מספיק תשומת לב ליוקר המחיה. הוא נכשל בעולם החברתי, הוא לא דואג למי שנלחמו לצידנו - הדרוזים והבדואים. הם דואגים לאחרים במקום לדאוג למי שבתוך הבית. אנחנו חייבים לחזק את מדינת ישראל כמדינה חברתית וכלכלית. אנחנו רואים איך העולם מתנהג לבריתות. אף אחד היום לא יבוא להילחם, לא כלכלית ולא ביטחונית לצד ישראל. אם נהיה חזקים ביטחונית פנימה נהיה חזקים גם בחוץ. הם צריכים להסתכל במראה ולהתמקד בהבטחות שהבטיחו. בבקשה יש לו הזדמנות.

"נתניהו עשה רפורמות מדהימות ועצר"

בנט הוא ראש הממשלה השלישי שאתה חווה כיו"ר ההסתדרות, איפה אתה מדרג אותו?

האמת אותו דבר, ביבי עשה בהתחלה רפורמות מדהימות ומאז זה נעצר ומדינת ישראל לא יכולה בלי רפורמות. צריך להסתכל לעובדים בעיניים, צריך להצעיד את המדינה קדימה מבחינה תעסוקתית, לימודית, אקדמית וטכנולוגית שנוכל להתקדם קדימה. אנחנו סתגלניים וחוצפנים ורק ככה נוכל להצליח.

מה הם האתגרים הגדולים שלך כיו"ר ההסתדרות בתקופה הקרובה?

האתגר שלי זה להוציא 100 אלף עובדים שיושבים בבית במלון של אימא ואבא ולא רוצים לצאת ממעגל העבודה. וכל הנושא של הכשרות מקצועיות. חשוב לי שאנשים יתקדמו עם הקידמה. העובדים צריכים להגיע ללמוד. הציונות האמיתית זה עבודה חברתית.