סקר מנדטים: שנה אחרי הבחירות - גוש הימין מתקרב ל-61 המיוחל

לפי סקר של מומו פילבר ודיירקט פולס לערוץ 14 - מפלגת השלטון, ימינה מתרסקת ומקבלת ארבעה מנדטים בלבד, הליכוד בראשות נתניהו שומר על מספר יציב של 36 מנדטים וגוש הימין מתקרב ל-61 מנדטים גם בלי בנט

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 24/03/22 20:16 כא באדר ב'

סקר מנדטים: שנה אחרי הבחירות - גוש הימין מתקרב ל-61 המיוחל
ראשי האופוזיציה. דרעי יחזור בקרוב?, צילום: ללא

במלאות שנה לבחירות- סקר של דיירקט פולס לערוץ 14 מציג תמונה בה לו הבחירות היו נערכות היום תמונת המנדטים נשארת יציבה כאשר מפלגת הליכוד בראשות נתניהו שומרת על מספר יציב עם 36 מנדטים, אחריהם יש עתיד עם 18 מנדטים. גם המפלגות החרדיות מצליחות לשמר את הישגי הבחירות, וסמוטריץ' מזנק ל-8 מנדטים. מלמטה נמצאות ימינה ורע"מ שמקבלות כל אחת ארבעה מנדטים בעוד שמפלגתו של גדעון סער לא עוברת את אחוז החסימה.

אחת מהשאלות עליה המשתתפים בסקר התבקשו להשיב הייתה "מי מבין המועמדים הבאים המתאים ביותר לתפקיד ראש הממשלה?" בה זכה בנימין נתניהו במקום הראשון בפער מכובד כאשר זכה בלמעלה ממחצית מהקולות (51%)  כמעט פי שלושה יותר מאלו החושבים שבנט ראוי לתפקיד (17% בלבד). יאיר לפיד אחריו עם 16%, בני גנץ עם 11%, וחמישה אחוז (5%) שחשבו שאף אחד לא מתאים לתפקיד.

הבוקר נשאלה איילת שקד באוניברסיטת רייכמן על הדשדוש בסקרים, והשיבה: אני חושבת שבפוליטיקה מאוד מאוד קשה לנבא את העתיד, אם הייתם שואלים אותי לפני שנה אם אהיה חברה בממשלה כזאת הייתי אומרת לכם שאתם צריכים להתאשפז, אז אני באמת אומרת - בפוליטיקה אי אפשר לדעת.

התוצאות המלאות- 

הליכוד: 36
יש עתיד: 18
ש"ס: 9
הציונות הדתית: 8
כחול לבן: 8
העבודה: 7
יהדות התורה: 7
הרשימה המשותפת: 7
ישראל ביתנו: 7
מרצ: 5
ימינה: 4
רע"מ: 4 

תקווה חדשה: 2.8%