פרויקטור הקורונה הודיע: וריאנט חדש אותר בישראל

ברקע המשך ההתפשטות המחודשת של נגיף הקורונה, פרופ' סלמן זרקא מסר הצהרה לתקשורת בה חשף כי ישראלי אחד אובחן כנשא של הווריאנט החדש לאחר שחזר מחו"ל

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 24/03/22 17:15 כא באדר ב'

פרויקטור הקורונה הודיע: וריאנט חדש אותר בישראל
פרופ' סלמן זרקא, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

פרויקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא קיים הערב (ה') תדרוך לתקשורת בה התייחס לעלייה המתמשכת בתחלואת הקורונה בישראל, כשבימים האחרונים מתגלים כ-13 אלף מאומתים חדשים מדי יום ומקדם ההדבקה עומד על 1.4.

פרופ' זרקא חשף בתדרוך כי, "השבוע אובחן בישראל זן קורונה נוסף שנקרא BA3, והגיע מחו"ל. עד כה התגלה מאומת אחד בלבד".

ראש הממשלה ושר הבריאות עם בכירי מערכת הבריאות כדי לבחון דרכי פעולה להתמודדות עם המשך העלייה בתחלואה. בדיון, בו השתתפו מנכ"לי קופות החולים, מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש, פרוייקטור הקורונה פרופ' זרקא וראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי-פרייס, הוחלט לדחות את החזרה לשגרת "בין הגלים" והסרת מגבלות נוספות ל-1 במאי. 

כמו כן, הוחלט בדיון כי מפקדות הקורונה ימשיכו לפעול ותימשך גם פעולתם של נאמני הקורונה במוסדות החינוך וברשויות המקומיות. במקביל יחל מבצע הסברה נרחב המיועד לבני 60 ומעלה לצורך עידוד התחסנות מפני הנגיף.

המבצע יכלול מתן תקציבי תימרוץ לקופות החולים לצורך עידוד ההתחסנות בסך 100 שקלים על כל מתחסן, הודעות טקסט יזומות, קמפיין באמצעי התקשורת וברשתות החברתיות, הנגשת החיסון עד לבית המתחסן במידה והדבר נדרש.

שר הבריאות הורוביץ התייחס לעלייה בתחלואה ואמר: "לא נגביל או נאסור על ליל הסדר, הפסקנו עם הדברים האלה. עם זאת, אנחנו מחוייבים לגלות זהירות. אפשר להיבדק בבדיקה מהירה לפני שעושים מפגש, יש דרכים להתגונן וזו אחריות של כל אדם על החיים שלו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן