בלי סגר בפסח ועם תמריצים כספיים: התכנית של בנט והורוביץ לבלימת הקורונה

החשש מגל שישי מתגבר, ובתגובה ראש הממשלה אישר את המשך פעילות מפקדות הקורונה וקיבל את המלצת משרד הבריאות לדחות את החזרה לשגרה | הורוביץ: "לא נגביל או נאסור על ליל הסדר, הפסקנו עם הדברים האלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/03/22 14:25 כא באדר ב'

בלי סגר בפסח ועם תמריצים כספיים: התכנית של בנט והורוביץ לבלימת הקורונה
בדיקת PCR במתחם פיקוד העורף בירושלים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

העלייה בתחלואה לא נעצרת, והממשלה מגיבה: על רקע נתוני משרד הבריאות המראים עלייה עקבית ומשמעותית במספר המאומתים לנגיף הקורונה ובמקדם ההדבקה והחשש מגל שישי, נפגשו היום ראש הממשלה ושר הבריאות עם בכירי מערכת הבריאות כדי לבחון דרכי פעולה.

בדיון, בו השתתפו מנכ"לי קופות החולים, מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש, פרוייקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא וראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי-פרייס, הוחלט לדחות את החזרה לשגרת "בין הגלים" והסרת מגבלות נוספות ל-1 במאי.

בנט והורוביץ

בנט והורוביץ צילום: MOTI MILROD/POOL

כמו כן, הוחלט בדיון כי מפקדות הקורונה ימשיכו לפעול ותימשך גם פעולתם של נאמני הקורונה במוסדות החינוך וברשויות המקומיות. במקביל יחל מבצע הסברה נרחב המיועד לבני 60 ומעלה לצורך עידוד התחסנות מפני הנגיף.

המבצע יכלול מתן תקציבי תימרוץ לקופות החולים לצורך עידוד ההתחסנות בסך 100 ש"ח על כל מתחסן, הודעות טקסט יזומות, קמפיין באמצעי התקשורת וברשתות החברתיות, הנגשת החיסון עד לבית המתחסן במידה והדבר נדרש.

זן קורונה חדש ואלים במיוחד

בדיון הוצגה תכנית התמודדות מקיפה במקרה ויתגלה זן קורונה חדש, אלים במיוחד, שיתפשט במהירות. התכנית כוללת בין היתר, את סגירת השמיים ומעברי הגבול בכניסה לישראל באופן מהיר, במטרה למנוע את חדירת הזן הפוטנציאלי לגבולות המדינה.

עוד יום מעל 10,000 מאומתים, הורוביץ: לא יהיה סגר בליל הסדר

לפי נתוני משרד הבריאות, אתמול (ד') נמצאו 13,603 ישראלים חיוביים לנגיף. מספר החולים קשה עומד על 301, מתוכם 130 חולים מונשמים. שר הבריאות הורוביץ התייחס לעלייה בתחלואה ואמר: "לא נגביל או נאסור על ליל הסדר, הפסקנו עם הדברים האלה. עם זאת, אנחנו מחוייבים לגלות זהירות. אפשר להיבדק בבדיקה מהירה לפני שעושים מפגש, יש דרכים להתגונן וזו אחריות של כל אדם על החיים שלו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן