סופו של עידן: אבשלום קור פורש מהגשת חידון התנ"ך

מאז 1988 מנחה דוקטור אבשלום קור את חידון התנ"ך העולמי לנוער ביום העצמאות, ובמכתב שהוא שולח לממונה על החידון במשרד החינוך הוא מודיע: "חש שהגיעה העת להיפרד מהנחיית החידון ביום העצמאות ולהחזיר את הפיקדון הזה למדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/22 08:14 כ באדר ב'

סופו של עידן: אבשלום קור פורש מהגשת חידון התנ"ך
אבשלום קור, צילום: אילן בשור

סיומה של תקופה: המגיש הוותיק של חידון התנ"ך ביום העצמאות פורש מתפקידו. אבשלום קור הנחה את החידון לנוער מאז שנת 1988 (עם הפסקה של שנה באמצע לטובת גיא זוארץ) וגם את החידון למבוגרים, עם חידושו. את הידיעה דיווח ידיעות אחרונות.

"זו הגשמת החלום הציוני".

במכתב לממונה על חידוני התנ"ך הוא כתב: "כשקיבלתי עליי את התפקיד היו לי שלושה ילדים. היום, השבח לאל, אני אב לשישה ילדים וסב ל־24 נכדים, שיהיו בריאים. אני חש שהגיעה העת להיפרד מהנחיית החידון ביום העצמאות ולהחזיר את הפיקדון הזה למדינת ישראל".

קור הנרגש הוסיף: "נפלה בחלקי הזכות להיות חלק מהמפעל החינוכי הזה, ולעבוד באהבה עם אנשים נפלאים. מרגשת אותי הידיעה שבמהלך השנים עלו ארצה רבים מחתני התנ"ך וכלות התנ"ך. זו הגשמת החלום הציוני".

מחדש את מורשת הלשון העברית והפך לסמל לאהבה, לדיוק ולחיבור שפת הדיבור הישראלית אל מקורותיה הקדומים

ביום העצמאות ה-70 נבחר קור להשיא משואה, וכך נכתב עליו: "ד"ר אבשלום קור נולד ב-1950 בתל-אביב. קור הוא בלשן, לשונאי ואיש רדיו, מאשפיה של הלשון העברית, נצר למשפחה של שורדי שואה. הוא פועל ללא לאות להביא את העברית התקנית לכל בית בישראל וְלַהֲאִהיב אותה על הציבור הרחב".

"הוא חיבר ספרים רבים, הנחה אין-ספור תכניות רדיו וטלוויזיה, חידונים ומופעים המוקדשים לעברית. תיבולי הלשון של קור מחממים ומעשירים את השפה שלנו מדי יום ביומו. הוא מחדש את מורשת הלשון העברית והפך לסמל לאהבה, לדיוק ולחיבור שפת הדיבור הישראלית אל מקורותיה הקדומים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן