מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר עונה: האם אנחנו נמצאים בתחילת גל שישי?

נתוני התחלואה ממשיכים לעלות, ופרופסור חזי לוי עונה על השאלה המטרידה ואומר: "אני מתייחס לזה כגל שקיים ושמתחדש בעוצמתו", בהמשך הוא התייחס להשלכות של הנתונים

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/22 20:44 יח באדר ב'

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר עונה: האם אנחנו נמצאים בתחילת גל שישי?
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הקורונה ממשיכה להתפשט בישראל: לאחר שנראה כי הגל החמישי דעך, משרד הבריאות מעדכן כי אתמול (א') אובחנו 12,869 חיוביים לנגיף. זהו מספר המאומתים הגבוה ביותר מזה כחודש. מספר המאובחנים הגבוה הוביל לזינוק ניכר ומידי במקדם ההדבקה, שעומד הבוקר על 1.23.

פרופ' חזי לוי, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות ומנהל בית החולים ברזילי, הגיב לנתונים בראיון לרדיו 103FM: "אני מתייחס לזה כגל שקיים ושמתחדש בעוצמתו. כנראה שמדובר בגל של וריאנט ה־BA2 שהוא תולדה של האומיקרון. אני לא חושב שהפסקנו לראות חולי קורונה ופתאום אנו עולים. היינו כל הזמן על אש קטנה, עם 5,000 מאומתים ועכשיו עלינו ל-12,000".

 

"המספר הזה באמת מפתיע בעוצמתו והוא ללא ספק מטריד", אומר המנכ"ל לשעבר. "צריך להתחשב בכך שרבים מחוסנים ורבים חלו במחלה. אני חושב שגורם אחד לכך הוא הסרת כל החסמים בהתנהגות שלנו, חלוף הזמן מהחיסונים ובגלל כניסתו של BA2 ביתר שאת. אנו יודעים שהווריאנט החדש יותר מדביק, אך לא יותר אלים בהתנהגותו".

בהמשך, הדגיש: "מה שאנחנו עושים עכשיו זה ללמוד לחיות עם הקורונה, כי אם כזה גל וכאלה מספרים היו לנו בפברואר 2020 - היינו נכנסים לסגרים מפוחדים מאוד. כעת אנו מקבלים את הדברים האלה בצורה שונה, כי אנחנו יודעים כיצד אנו יכולים להתגונן. אנו צריך להמשיך להתחסן וליזהר ואם קוראים לזה לחיות בצל הקורונה, אז בסדר".

יותר מ-43,000 בני אדם מתו בעולם מקורונה בשבוע האחרון 

התפשטות הקורונה מגיעה על רקע מסיבות הפורים שהתקיימו ברחבי הארץ בסוף השבוע האחרון, כך שההערכה היא שהמספרים צפויים להיות גבוהים גם בימים הקרובים. העלייה בתחלואה בישראל מגיעה גם על רקע עלייה עולמית. מארגון הבריאות העולמי נמסר כי מספר הנדבקים בנגיף הקורונה ברחבי העולם עלה ב - 8% בשבוע האחרון. עוד נמסר כי 11 מיליון אנשים נמצאו מאומתים לנגיף בשבוע האחרון. מספר המתים בשבוע האחרון בכלל העולם עומד על מעט יותר מ 43,000 אנשים.