התוכנית הממשלתית שאמורה להוזיל את מחירי הדירות

שר האוצר מציע לאפשר למדינה לקבוע את מחיר הקרקע המקסימלי על פי אזורים שונים בארץ, ובכך להפחית את מחירי הדיור. המשמעות: המדינה תאבד חלק מהכנסותיה על הקרקע

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 17/03/22 21:14 יד באדר ב'

התוכנית הממשלתית שאמורה להוזיל את מחירי הדירות
שר האוצר אביגדור ליברמן , צילום: ללא

​​​​​​מדד המחירים לצרכן שפורסם לאחרונה מעיד על עלייה ביוקר המחיה, כאשר חלה התייקרות של 0.7%, ובכך הושלמה עלייה של למעלה משלושה אחוזים בשנה האחרונה, במדד מחירי דירות, המחושב בנפרד, חלה עלייה של 2.1%, זאת בהשוואה למחירי העסקאות שבוצעו בחודשים דצמבר-ינואר 2021.

 

שר האוצר, אביגדור ליברמן, מציג תוכנית חדשה למאבק ביוקר המחיה, כך עולה הערב (ה') מדיווח של חדשות 12. על פי התוכנית המוצעת, שאמורה להוזיל את מחירי הדירות, המדינה היא שתקבע את המחיר המקסימלי לקרקע על פי אזורים בארץ, ובכך למעשה תוותר על חלק מהכנסותיה על הקרקע.  עוד עולה מהדיווח, כי קבלנים שיציעו את מחיר הדירה הנמוך ביותר הם אלו שיזכו במרכז, ויחויבו לסיים את הפרויקט בתווך זמן של שלוש שנים. 

דירות חדשות. אל תפספסו

צילום: Flash9

כזכור, בתחילת השבוע, למרות שלא תיאם את המהלך עם המפלגות שהתנגדו לכך - כחול לבן, העבודה ומרצ, ליברמן שורת צעדים נוספים להתמודדות עם יוקר המחיה, המתווספים לתכנית שעליה הוכרז בפברואר. במסגרת הצעדים החדשים תיושם הרפורמה בחקלאות ויופחתו מכסים באופן מידי על פירות וירקות; יוגדל הסיוע לאזרחים עובדים תוך הכפלת התוספת למענק עבודה למשתכרי שכר נמוך; יינתן מענק סיוע לעסקים שנפגעו בגל האומיקרון  וייבחנו צעדים להגברת התחרות בשוק המזון. הצעדים ממשיכים את מדיניות שר האוצר להוזלת סל הצריכה ולהגברת התחרות במשק הישראלי. לשם יישום המהלך ייבחנו תיקוני החקיקה הנדרשים.