הקרמלין: "המשלחת הרוסית משקיעה יותר אנרגיה בשיחות השלום מאשר אוקראינה"

היום ה-22 למלחמה בין רוסיה לאוקראינה, ובצל הדיווחים על התקדמות המגעים בין המדינות הקרמלין מבהיר כי הדיווחים אינם נכונים, אך שידר אופטימיות זהירה. הוא האשים כי אוקראינה מושכת זמן וכי היא לא אנרגטית בשיחות

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/03/22 12:47 יד באדר ב'

הקרמלין: "המשלחת הרוסית משקיעה יותר אנרגיה בשיחות השלום מאשר אוקראינה"
הפגנה נגד פוטין, צילום: shutterstock

היום ה-22 למלחמה, תחילתו של שבוע רביעי מאז פלשה רוסיה לאוקראינה. ברקע הדיווחים על התקרבות בשיחות המו"מ בין רוסיה ואוקראינה, הקרמלין התייחס למו"מ אוקראינה וטען כי "המשלחת שלנו משקיעה אנרגיה אדירה בשיחות השלום - יותר מאוקראינה".

"אנחנו יודעים שהסגנון של האוקראינים הוא למשוך את הזמן, התנאים שלנו לעסקת שלום ברורים לחלוטין. הסכם עם אוקראינה עם פרמטרים ברורים יכול לעצור מהר מאוד את מה שקורה, אנחנו בונים על השתתפות אנרגטית מצד אוקראינה בשיחות", המשיכו בקרמלין.

"זה לא נכון - יש אלמנטים שהם נכונים אבל בסך הכל זה לא נכון", הבהירו הרוסים לגביי הדיווחים על התקדמות בשיחות. מוקדם יותר היום (ה') שר החוץ החוץ האוקראיני דימיטרו קולבה פנה למדינות המערב ואמר שמה שהם צריכים זה "נשק וסנקציות – וכל השאר ייעשה על ידינו".

אתמול (ד') דווח באוקראינה כי צבא רוסיה הפציץ את התיאטרון במריופול ששימש מקלט לכ-1,200 תושבים בעיר הנצורה, לא ידוע מה מצבם. "הרס בצורה צינית ומכוונת את התיאטרון בלב מריופול. מטוס הטיל פצצה על הבניין שבו הסתתרו מאות אזרחים", מסרה העירייה. בתמונות לוויין שצולמו לפני שלושה ימים, נראה הכיתוב "ילדים" (ברוסית) משני צדי המבנה. רוסיה מצדה מכחישה את הדיווח.

הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי אמר כי במריופול הרוסים הפציצו תיאטרון במרכז העיר שהכיל מאות אנשים. "מאות אנשים תפסו שם מחסה", ציין זלנסקי. "הבניין נהרס, מספר הקורבנות עדיין לא ידוע. הלב שלי נשבר ממה שרוסיה עושה לעמנו, למריופול, לחבל דונייצק". בהמשך פנה זלנסקי לאזרחי רוסיה: "במה שונה המצור על מריופול מהמצור על לנינגרד במהלך מלחמת העולם השנייה?".