אחרי 21 ימי לחימה: התקדמות בשיחות בין רוסיה לאוקראינה

לאחר נאומו של זלנסקי בקונגרס האמריקאי, דיווחים שונים על התקדמות במגעים בין רוסיה לאוקראינה. לפי הפרטים, מדובר על תוכנית שלום בת 15 נקודות שכוללת בין היתר הפסקת אש ונסיגה רוסית | לפני שעות בודדות נאם זלנסקי בפניי הקונגרס האמריקראי

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/03/22 17:24 יג באדר ב'

אחרי 21 ימי לחימה: התקדמות בשיחות בין רוסיה לאוקראינה
חרקוב לאחר התקפות רקטות של צבא הכיבוש הרוסי, צילום: Fotoreserg

היום ה-21 ללחימה באוקראינה, ויש סיבות לאופטימיות: לפי דיווח בפייננשיאל טיימס, ישנה התקדמות משמעותית בשיחות המשא ומתן בין רוסיה ואוקראינה. הדיווח מצטט שלושה גורמים ומעלה כי מדובר בהסכמה על תוכנית שלום, בת 15 נקודות, הכוללת בין היתר הפסקת אש ונסיגה רוסית, כל זה במידה וקייב תכריז על נייטרליות ותסכים למגבלות על כוחותיה.

לפי הדיווח העסקה תכלול גם ויתור של אוקראינה על הצטרפות עתידית לנאט"ו, לצד הבטחה שלא תאפשר הקמת בסיסי צבא זר בשטחה, או תאחסן כלי נשק של צבאות אחרים, זאת בתמורה להגנה שתקבל מבעלות בריתה, דוגמת ארצות הברית, בריטניה וטורקיה. 

כזכור, לפני שעות בודדות נאם זלנסקי מול הקונגרס האמריקאי ואמר: "כשאתם חושבים על אוקראינה, תחשבו על פיגועי 11 בספטמבר, זכרו את פרל הארבור. אנחנו זקוקים לכם עכשיו". הוא הוסיף: "העולם עשה הרבה מאוד כדי להילחם במגיפה, עם כזו ברית - היינו יכולים להציל חיים באוקראינה".

"אצלכם אומרים 'יש לי חלום' אז אני אומר 'יש לי צורך', אני צריך להגן על השמיים של אוקראינה. צריך להפוך את האזור לאזור אסור לטיסה ולהטיל עוד סנקציות על רוסיה". דרישתו של זלנסקי היא שהעולם יכיר בשמי אוקראינה כאיזור אסור לטיסה ובכך הוא ימנע מכלי טיס רוסיים להפציץ מטרות במדינה.

כזכור, יו"ר הכנסת מיקי לוי הודיע היום (ד') כי זלנסקי ינאם בפני בזום בפניי חברי הכנסת ביום ראשון בשעה שש, לאחר אישורו של שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק. אחת הסיבות בגינן החליטו שלא להקרין הנאום בכנסת היא בשל החשש שלא יגיעו מספיק חברים בשל פגרת הכנסת.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן