מלחמה באירופה

אחרי 20 שנה: נחת בישראל הפליט אביו של גיבור ישראל גרמן רשקוב

אביו של החייל גיבור ישראל גרמן רוז'יקוב הי"ד, אשר אותר על ידי ראש מועצת שומרון בין הפליטים בגבול אוקראינה מולדובה, הגיע לישראל והתקבל בטקס קבלת פנים. יוסי דגן: "20 שנה אחרי, זכינו להשיב טובה לאביו". גרמן רושקוב סמיונוב: "מדינת ישראל היא גן עדן, התנהגתם איתי כמו מלאכים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/03/22 17:02 יג באדר ב'

אחרי 20 שנה: נחת בישראל הפליט אביו של גיבור ישראל גרמן רשקוב
צילום: אסתר אלוש

אירוע מרגש בנמל התעופה בן גוריון. גרמן רשקוב סימיונוב, אביו של גיבור ישראל החייל גרמן רוז'יקוב הי"ד שנפל בקרב מול מחבלים בגבול הצפון לפני 20 שנים בדיוק, ואותר עי ראש מועצת שומרון יוסי דגן נחת יחד איתו לפני זמן קצר בישראל בטיסת חילוץ מיוחדת.

את פניו של האב קיבלו נציגי משרד הביטחון והסוכנות היהודית יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן שליווה את האב ארצה במסגרת משלחת סיוע של השומרון שיצאה לפני כשבוע לגבול אוקראינה רומניה. דגן איתר את גרמן, במסגרת המשלחת שסייעה לפליטים היהודים בגבול אוקראינה-מולדובה ויצאה לקרוא לפליטים היהודים לעלות לשומרון. סימיונוב עלה לארץ בטיסה מיוחדת של "הקרן לידידות".

"לעולם לא תהיה יותר לבד. ברוכים הבאים הביתה"

אביו של החייל נחת זה עתה (ד') בארץ יחד עם אשתו, זאת לאחר שגרמן פנה לחברי המשלחת מהשומרון וביקש את עזרתם. דגן שהיה במקום נדהם לגלות את אביו של גרמן בין אלפי הפליטים. דגן הכיר את גרמן באופן אישי כששירת בשומרון וגיסו היה חייל שלו במשך שנים. בקבלת הפנים נכחו מתן בר נוי נציג הסוכנות היהודית ויועצו של חגואל, נציגי השומרון, ונציגי משרד הביטחון.

"הכרתי את גרמן ז"ל בשירותו הצבאי כקצין מצטיין שהגן על תושבי השומרון", אמר בקבלת הפנים יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון. "הוא היה גיבור ישראל. הבן שלך שמר על תושבי השומרון וכל העם - לעולם לא תהיה יותר לבד. ברוכים הבאים הביתה. זו סגירת מעגל מרגשת מאוד והכרת טובה לאדם שהקריב את נשמתו בשביל ביטחונה של מדינת ישראל. ואני שמח שזכינו לסייע לאביו להגיע לארץ ולהינצל מהמראות הקשים שיש בימים אלו באוקראינה. השומרון ערוך ומוכן לקליטתם של היהודים הרבים שמגיעים מאוקראינה. דלתנו פתוחה לכל יהודי שזקוק לסיוע, ואנחנו נמשיך ללוות את משפחתו של גרמן ולסייע להם בקליטתם בארץ".

ברגע הכי קשה שלנו פגשתי מלאך

גרמן רשקוב סימיונוב שהגיע לארץ עם אשתו התרגש מאוד מקבלת הפנים בארץ ואמר: "אין עם כמו העם היהודי, ואין כמו מדינת ישראל שבני נפל על הגנתה. מדינת ישראל היא גן עדן, זו המדינה היחידה שמצליחה להגן על האזרחים שלה בתוך הכאוס הזה. ברגע הכי קשה שלנו פגשתי מלאך. את יוסי דגן, שמסייע לי יחד עם כרמל וכל הצוות שלו. אין לי מילים להודות לכם". הוסיף כשהוא דומע מהתרגשות. 

בחילוץ וההבאה של אביו של גרמן סייע יו"ר הסוכנות היהודית יעקב חגואל שנרתם לעניין יחד עם אנשי הסוכנות היהודית ומשרד הביטחון במטרה לעזור לגרמן להגיע ארצה בהקדם. בשלב ראשון הוא ישוכן במלון בנתניה ולאחר מכן יעבור להתגורר בישוב שקד שבצפון השומרון. 

יעקב חגואל יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר בפועל של הסוכנות היהודית: "חיבוק גדול מירושלים בשם כל העם היהודי. הסוכנות היהודית מובילה את אחד ממבצעי העליה הגדולים של השנים האחרונות ומבצעת פעולות הירואיות למען חילוץ היהודים מאזורי הלחימה. למדינת ישראל יש חובה מוסרית כלפיה בניה שנפלו בקרב.  החובה הזאת היא זכות ענקית שכולנו בסוכנות היהודית נפעל לממשה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן